'Elde kalmış malı, indirim adı altında Türkiye'de satıyorlar'
Hazırgiyimde indirime sınırlama getirecek yasa teklifine sektörden destek geldi. İşadamları, bazı yabancı markalardan şikayet ediyor.
İndirimli satışların düzenlenmesine yönelik yasa teklifi büyük yankı uyandırdı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, indirimli satışların Avrupa Birliği'nde olduğu gibi belli bir takvime bağlanmasını istedi. Erken indirime girenlerin sezon başında fiyatlarını olması gerekenin üzerinde açıkladığını ve tüketicinin yanıltıldığını ifade eden Kızıltaş, "İndirim tarihleri belirlenmeli. Etiketlerde indirim ve önceki fiyatlar yer almalı" diye konuştu.
'Doğru rekabet olmalı' Kızıltaş, son zamanlarda bazı yabancı markaların dünyanın belli bölgelerinde satamadıkları seri sonu ürünleri Türkiye'ye getirip erken indirimle satmaya çalıştıklarını kaydetti. Roman Mağazaları sahibi Turgut Toplusoy "İndirim belli bir zamanda olmalı, herkes fiyatını ona göre belirlemeli, doğru rekabet olmalı" derken; Mudo Mağazalar Zinciri'nin kurucusu Mustafa Taviloğlu dünyada satamadıklarını Türkiye'ye sokan yabancı markaların piyasayı çok rahatsız ettiğini söyledi.
'Çer çöp denilen bile satılıyor' İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da indirimli satışlarda mutlaka bir disiplin olması gerektiğini, bu konudaki yasa teklifini desteklediklerini belirtti. 'İndirim' sözcüğü adı altında 'çer çöp' dedikleri ürünlerin bile satıldığını gördüklerini ifade eden Orakçıoğlu, "İthal ürünlerde ürün girişi ile ilgili en kolay pazar olduk" ifadesini kullandı.