2005'te hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 25.9 ile konut ve kira harcamaları, en düşük payı da yüzde 1.9 ile eğitim hizmetleri harcaması aldı. TÜİK'in araştırmasının sonuçlarına göre; geçen yılki hanehalkı harcamalarının yüzde 24.9'unu gıda ve alkolsüz içecekler, yüzde 12.6'sını ulaştırma, yüzde 6.2'sini giyim-ayakkabı, yüzde 4.1'ini alkollü içecek, sigara ve tütün, yüzde 6.8'ini ev eşyası, yüzde 2.2'sini sağlık, yüzde 4.3'ünü haberleşme, yüzde 2.5'ini kültür ve eğlence, yüzde 4.1'ini çeşitli mal ve hizmetler oluşturdu.