KOÇ, Tüpraş'ı alışının yıldönümünde logoyu değiştirdi. Kırmızı siyah logolu Tüpraş, 6 ayda 322 milyon YTL kâr etti.
***
Koç'un Tüpraş'ı birinci yılını yeni logosuyla kutladı
Tüpraş Genel Müdürü Yavuz Erkut, Tüpraş'ın 'petrol damlası'nı sembolize eden yeni logosu eşliğinde kâr açıklaması yaptı. Buna göre, Tüpraş'ın 6 aylık net kârı 322 milyon YTL oldu.
Koç Topluluğu'na ait Enerji Yatırımları A.Ş.'nin 26 Ocak 2006'da özelleştirmeden devraldığı Tüpraş, ilk 6 ayda net kârını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.6 oranında artırarak 322 milyon YTL'ye yükseltti. 12 Eylül 2005'te ilk ihalesi yapılan Tüpraş'ın 6 aylık döneme ilişkin finansal sonuçları, birinci yılını doldurduğu tarihte, yeni logosu eşliğinde yapıldı.
NET KÂR % 5.6 ARTTI Tüpraş Genel Müdürü Yavuz Erkut, yaz başında yaşanan kur dalgalanmasına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre işletme kârının 9.5 milyon YTL artarak 334 milyon YTL'ye, net dönem kârının ise yüzde 5.6'lık artışla 322 milyon YTL'ye ulaştığını açıkladı. Erkut, Tüpraş'ın faiz, amortisman ve vergi öncesi kârının (FAVÖK) geçen yıl aynı döneme göre yüzde 4.5'lik artış kaydettiğini de söyledi.
11 MİLYAR $ FATURA Net satış hasılatının da yüzde 41.8 artarak yaklaşık 9 milyar YTL olduğunu belirten Erkut, bu rakamın 1.4 milyar dolarının ihracattan kaynaklandığını ve ihracatın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 86.4 arttığını vurguladı. Hampetrol fiyatlarındaki artışın Türkiye'ye 5.5 milyar dolarlık bir maliyet çıkarttığını ifade eden Erkut, 2006 yılı sonunda bu rakamın 11 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini dile getirdi. Petrol sektöründe performansına ve insan kaynağına özenilen, güvenilir ve etkin bir küresel oyuncu olmayı hedeflediklerini ifade eden Erkut, bu amaca uygun yeni bir logo yarattıklarını anlattı. Erkut, yeni logonun Tüpraş'ın üçüncü logosu olduğunu belirterek, "Yeni logomuz, Koç Topluluğu'nun gücünü, kararlılığını ve müşteri odaklılığını yansıtan yazı karakteri ile yazılarak, faaliyetleri petrol damlası ile sembolize edilmiştir" dedi. Erkut, Tüpraş'ın yeni logosunu, daha önce Xerox, Koç, Aygaz, Demirdöküm ve Mobil gibi şirketlerin de logolarını tasarlayan Amerikalı grafik sanatçısı Ivan Chermayeff'in tasarladığını sözlerine ekledi.