KOÇ'a geçen Yapı Kredi Bankası'nın ismi kalıyor ama logosu yeni sahibinin kimliğini gösterecek. Koç logosu 2 Ekim'den itibaren tüm şubelere yazılacak.
***
Leylekti, 'Koç' oldu
Yapı Kredi'nin logosundaki 62 yıllık leylek figürü, yerini Koç Holding'in 'koç boynuzu'na bırakıyor. Bankanın yuva kuran imajına 'güç' ekleniyor.
Kazım Taşkent'in 1944 yılında kurduğu ve sektörde hep ilklere imza atan Yapı Kredi, 62'nci yaşında farklı bir heyecan yaşıyor. 1 Ekim'de Koçbank ile birleşmeyi planlayan bankanın leylek figürlü logosu, Koç Holding'in logosuyla değiştiriliyor. Para dergisinin haberine göre, yönetim yeni logoyu 2 Ekim'de gerçekleştirilecek tanıtım toplantısında kamuoyuyla paylaşacak. Yeni logo, 2 Ekim sabahı tüm şubelere asılacak.
'İTALYANLAR İKNA EDİLDİ' Önceki logoda kullanılan leylek figürü 'yuva kuran' anlamına geliyor ve 'büyümeyi' simgeliyordu. Yeni logodaki koç boynuzu figürüyse, Koç Holding'in gücünü simgeliyor. Bu durum, bankanın bundan sonraki dönemde güçlü mali yapısına vurgu yapacağı anlamına geliyor. Yeni logoda figür değişikliği dışında dikkat çeken unsurlardan biri de, büyük harf yerine küçük harf kullanılması. Ayrıca tabelalardaki Yapı ve Kredi Bankası yazısı, 'YapıKredi' şeklinde birleştirilmiş. Arka zeminde gri renk tercih edilmiş. Eskiden daha canlı ve daha hareketli olan logoda ağırlıklı olarak gri renk kullanılması, ağırbaşlılığın simgesi olarak yorumlanıyor. Bankacılara ve mimarlara göre, 'Genç Yapı Kredi' sloganına 'Güçlü Yapı Kredi' sloganı eklenecek. Bankanın yüzde 50 ortağı olmasına rağmen isim ve logoda yer almayan İtalyan Unicredit Grubu'nun, eski logonun kalması yönünde görüş bildirdiği, ancak Koç Holding yöneticilerinin İtalyanları ikna ettiği söyleniyor.