'Otomobilde canlanma umudu Ramazan engeline takılacak'
Citroen Genel Müdürü Koçak, otomotivde son iki aydaki daralmadan sonra Eylül ayından itibaren beklenen canlanmanın Ramazan durgunluğuna takılacağını söyledi.
Son dalgalanmanın ardından Eylül ayında canlanma beklentisine giren otomotiv pazarının Ramazan ayı nedeniyle yine durgunluk yaşaması bekleniyor. Citroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, 23 Eylül'de başlayacak Ramazan ayının tüm sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektöründe de durgunluğa neden olacağını söyledi. Koçak, durgunluğun Ekim ayında da süreceğini canlanma için Kasım ayının beklenmesi gerektiğini kaydetti. Koçak, "Eylül sonu itibariyle Ramazan başlıyor, 20 Ekim'e kadar sürüyor. Bu tarihte ise uzun bir bayram tatili olacak. Yani piyasa durgun geçecek" dedi. Dövizdeki dalgalanma nedeniyle satışların Haziran ve Temmuz aylarında yüzde 40 oranında daraldığını anımsatan Koçak, bu yılsonu için 750 bin civarında tahmin edilen toplam otomobil satışının 645 bin adede gerilediğini vurguladı. Citroen olarak yılsonu için öngördükleri toplam 20 bin adet satış rakamını 15 bin 500 adede çektiklerini belirten Koçak, buna rağmen yüzde 2.4 oranındaki pazar payı hedefine ulaşacaklarını kaydetti. Citroen olarak bu yılın ilk 7 ayında 9 bin adet araç sattıklarını söyleyen Koçak, "Mayıs ayına kadar 20 bin hedefine orantılı aylık satış yapıyorduk. Dalgalanmayla birlikte rakamlarımız bütçenin altına düşmeye başladı" diye konuştu. Koçak, "Sektörde ciddi stok problemi yaşayan firma yok. Önceki kriz dönemlerinde stok sorunu yaşanırdı. Bu da agresif indirimlere sebep olurdu ve karlılığı daha da dibe indirirdi. Bu kez böyle olmadı" dedi.