ZENGİNLER de harcamayı kıstı. AUDI ve Porsche gibi lüks otomobillerin satışı yüzde 10 geriledi.
***
Lüks otomobil talebi de azaldı
Audi ve Porsche Genel Müdürü Bilaloğlu, 'piyasa dalgalanması lüks otomobil satışını etkiledi' diye konuştu.
Türkiye'de Doğuş Otomotiv tarafından pazarlanan ve lüks segmentte giderek daha fazla pay elde etmeye başlayan Audi bu yılsonu için 5 bin 400 adet olan satış hedefini 5 bin adete çekti. Lüks spor otomobil segmentindeki Porsche ise yılsonu satış hedefini 250 adetten 220 adede revize etti. Audi ve Porsche Genel Müdürü Emir Ali Bilaloğlu, otomotiv sektöründe daralmaya yolaçan son dalgalanmanın lüks segmenti de olumsuz etkilediğini söyledi. Bilaloğlu, "Dövizdeki ani iniş çıkışlarda lüks otomobil müşterisi talebini erteleyerek bekle göre durumuna geçiyor. Çünkü bu araçlar dövizle alınıp satıldığı için dalgadan çok etkileniyor" dedi.
TÜRKİYE STRATEJİK PAZAR Yılda 1 milyon araç üreten ve çok sayıda ülkeye ihraç eden Alman lüks otomobil üreticisi Audi, Türkiye'yi yakın zamanda stratejik pazar ilan etti. Ali Bilaloğlu global ölçekte bakıldığında satış adedi bazında küçük olmasına rağmen Türkiye pazarının Audi Yönetim Kurulu'nda raporlanmaya başlandığını belirtti. Türkiye'de Audi markasının giderek yaygınlaşmaya başladığını ve en yakın rakiplerinin önüne geçtiklerini savunan Bilaloğlu, bu yılın ilk 7 ayında 2 bin 48 adet araç satarak lüks segmentte yüzde 30 payla pazar lideri olduklarını ifade etti. Bilaloğlu, en büyük sıkıntının yüksek vergi olduğunu kaydetti.