Önce şunu söylemeliyim. Ben, TürkHavaYolları şirketini kendi gözümden sakınırım. Çünkü makûs talihini henüz yenememiş ülkemizde, yıllarca kan ter içinde mücadele edilerek meydana getirilmiş THY'nin, dünya ölçeğinde bir iş yaptığını biliyorum. Ama dünya ölçeğinde iş yapan bir şirketin, dünya ölçeğinde vizyona ve birikime sahip insanlar tarafından yönetilmesi şarttır. Ferrari'nin direksiyonuna Schumacher'i bindirmek gerekir. Aksi halde işler sarpa saracaktır. Sarması mukadderdir, kaçınılmazdır.
***
THY Genel Müdürü Temel Kotil, geçen gün bir röportajında esip gürlüyordu. "THY, modern görünüşlü en büyük şirkettir" diyordu. İnsan inanmak istiyor. Ama ertesi gün, Çin'e gidecek 247 yolcu, rötar sebebiyle İstanbul Havalimanı'nda tam 11saatyerlerdesürünüyor. Birinci uçak elektrik arızası yapıyor. İkinci uçağa alıyorlar yolcuları, tam 2 saat uçakta bekletiyorlar. Sonra oradan da indiriyorlar. 11 saat sonra üçüncü uçağa bindirip gönderiyorlar.
***
Yahu 11 saatte zaten Çin'e gidiliyor. 11 saat rötar, modern görünüşlü rötar mı oluyor yani? Biz rötarı yaptık mı böyle tam yaparız işte!
***
TemelKotil, "Yerli yolcudan çok yabancı yolcu taşıyoruz" diyor. Yabancıya bu şekilde Türkiyepropagandası yapılıyor demek ki. Ulaştırma Bakanı BinaliYıldırım, THY önceki Genel Müdürü AbdurrahmanGündoğdu'nun yerine TemelKotil Beyefendi'yi getirirken, THY'yi işte bu noktaya getirmeyi planlamış olabilir mi acaba? Yazık!