Her zaman söylerim; dönem dizisi ya da filmi çekmek inanılmaz zahmetli bir iştir. Dev bütçe, vizyon ve kuyumcu titizliği ister. O nedenle bu zor işe soyunanları hep takdir etmişimdir. " KırıkKanatlar " da bunlardan biri... Başlangıçta ekrana tutunmakta zorlanan dizi, zamanla örgütlü fanatiklerinin de desteğini alarak rayına oturdu. Hele Milli Mücadele yıllarına kişisel öyküler ve giriftleşen aşklar da başarıyla serpiştirilince, "Kırık Kanatlar" iyice tatlandı. Önümüzdeki bölümlerde Atatürk'ün kasabaya gelişiyle dizi belki de tavan yapacaktı ama bir gelişme keyfimi kaçırdı. Haberi Milliyet'in TV ilavesinde okudum; AliUlviHünkar'ın canlandırdığı Atatürk'ün halkı selamlama sahnesi için 1920'lerde kullanılan otomobillere ihtiyaç duyulmuş. Bunun üzerine AvşarFilm, " Kurtuluş " dizisi için AnadoluÜniversitesi'ne yaptırılan otomobillerden birini kiralamak için TRT'ye başvurmuş. Ancak firmadan 44 bin YTL depozit, günlük 2 bin YTL kira, nakliye ve tamir ücreti istenince onlar da Atatürk'ü faytona bindirmek zorunda kalmış! Burada TRT yöneticilerinin tavrı eleştirilebilir ama asıl ayıp Avşar Film'in... Madem o sahne için bu araç mutlaka gerekli; o zaman bastırırsın parayı, kiralarsın otomobili... İzleyiciye saygı bunu gerektirir.
TVOscarları "Bu iki takımın seyircisi, maç 120 dakika değil, 120 gün oynansa desteklemekten vazgeçmez" MelihGümüşbıçak(Barcelona-Arsenalmaçında)
***
Kanal D'ye iki yeni kardeş kanal geldi. "D Yeşilçam", 24 saat Türk filmi yayınlayacak. "D Plus" ise izleyicilerini, kültür ve sanat etkinliklerinden haberdar edecek.