BaşbakanRecepTayyipErdoğan, dün Adana'da katıldığı çeşitli etkinliklerde biodizelcilerin pankartlarıyla karşılaştı: -Biodizeliçinkanolaektik,tarladakaldı. -ÖTVileöldük,kapalıyız,işsiziz!Şimdienerjitarımızamanı. Bu pankartların açılmasında tek sebep var. Yerli tarıma ve atık bitkisel yağa MaliyeBakanlığı tarafından ÖzelTüketimVergisi(ÖTV) getirilmesi... Şu an 1 litre biodizel, faturalı olarak 1 milyon 500 bin lira ila 1 milyon 600 bin lira civarında satılıyor. Bu fiyat aynı zamanda kaçak mazotun fiyatı. Bütün yaygara ve tepki de kaçak mazotçulardan geliyor olabilir mi? Biodizel, kaçak mazotun ayağına basıyor, önünü kesiyor. Türk tarımına önemli bir açılım getiriyor. Ürün üretimini dengeliyor. Peki üç kuruşluk bir ÖTV için BiodizelEnerjiTarımıProjesi baltalanır mı? Biodizel için kanola, soya ve aspir ekimi yapıldığı takdirde, ürün fazlası olmayacağından devlet zarar etmeyecektir. Yağ bitkilerinin ekimi arttıkça ithalat azalacaktır. Bu sebeple biyodizelin direkt akaryakıt olarak görülmemesi lazım. Geçen yıl üretilen toplam biodizel 90 bin ton. Mevcut uygulamada, 1 litre biodizele maksimum 650 bin lira ÖTV uygulanıyor. Bu ÖTV oranıyla da biodizel üretmek mümkün değil. Çünkü biodizelin 1 litre fiyatı bu vergi oranıyla 2 milyon 500 bin lira oldu. Dizel ise 2 milyon 170 bin lira. Dolayısıyla talep, dizele kaymış durumda. 650 liralık ÖTV, 48 cent ediyor. Bu hesaptan devlet, 90 bin tonunun tamamından ÖTV alırsa, 43 milyon USD Hazine'ye girecektir. Halbuki, biodizel üreticilerine 1 yıl müsaade edilirse, Eylül'de tohum ekilerek, Haziran'da hasadı yapılır ve 43 milyon dolarlık ÖTV kaybına karşılık, 1 milyar dolarlık hububat zararı ortadan kalkacaktır. İthal yağdan elde edilen biodizele 1 yıl süreyle 150 bin lira civarında ÖTV konulabilir. Böylece geçiş döneminde biodizel tesisleri çalışır. Yerli tarımdan elde edilecek biodizele ise tamamen sıfır ÖTV uygulanmalıdır. Yerli tarımda çark dönmeye başladığı an, ithal yağ için ÖTV oranı istenilen oranda artırılabilir. Ama bu çarkın dönmesi istemeyen lobiler söz konusu. AB sürecinde Türkiye'nin en büyük problemi tarım ve çevre olacaktır. Tarım ve Köyişleri Bakanı MehdiEker, Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı HilmiGüler, Sanayi ve Ticaret Bakanı AliCoşkun ve Çevre ve Orman Bakanı OsmanPepe, biodizeli destekliyor. Biodizeli destekleyen beşinci bakan ise KürşadTüzmen . Biodizele, sadece ve sadece vergi kaybı bahanesiyle Maliye Bakanı KemalUnakıtan karşı çıkıyor. Şu an 150 fabrika ve 4 bin çalışan sokakta düzenleme bekliyor. Fabrikalar kapalı olunca Maliye Bakanı nasıl vergi toplayacak? BaşbakanErdoğan'adapankartlarbusebepleaçılıyor. Bu konuya, ToprakMahsülleriOfisi'nin (TMO) yaklaşık 1 milyar dolarlık görev zararıyla devam edeceğiz...