Anlaşılan cep telefonu piyasasına hükmeden GSM operatörleri yeni dönemde ciddi bir yarışa girecek. Bunu yapılan açıklamalardan da anlayabiliyoruz. Turkcell şaşırtıcı kampanyalarla yoluna devam ediyor. Telsim'in yeni sahibi Vodafone, pazarda etkin bir rol üstlenebilmek üzere stratejik planlar yapıyor. Avea da geçen hafta GenelMüdürCüneytTürktan'ın açıklamalarından da anlaşılacağı üzere, agresif bir politika izleyeceğinin işaretini veriyor. Geçen hafta, Türktan'ın açıklamaları üzerine Avea'nın yeni durumunu köşemde yorumlamıştım. Bu yazıma, Avea abonelerinden ciddi anlamda şikayetler aldım. Kanaatimce yeni dönemde GSM operatörlerinin ilk dikkate alması gereken husus müşteri memnuniyeti olmalı... Bir Avea abonesi, bana gösterdiği belgeler eşliğinde özetle şunları ifade ediyor: "HattıkullanmadığımızhaldeherayAvea'yayüzlerceliraparaödüyoruzvekapattıramıyoruz." Yaşanan olay ise şöyle: Avea, sağlık personeline özel bir kampanya düzenliyor ve 3 hat birbirleriyle ücretsiz görüşebiliyor. Bu kampanya kapsamında abone 3 hat alıyor. Sonra bunlardan birinin abonman ödemesi gecikiyor ve o hattın gecikmesi sebebiyle, diğer 2 hat da görüşmeye kapatılıyor. Ama aylık 20.20 YTL'lik abonman ücreti aylarca aboneye tahakkuk ettiriliyor. Hatların konuşmaya kapatıldığını sanan abone ise aylık abonman ücretini ödemiyor. Birkaç ay sonra ise 300 YTL'lik ödeme ikazı geliyor. Abone bu borcu ödeyip kapama işlemini yaptırmak istiyor. Ama İzmir'de muhatap bayi bulamıyor. Çünkü, birçok bayi abonelik işlemi başlatıyor ama iptal edemiyor. Avea merkezine bir dilekçe veren abone, hattının iptal edildiğini düşünüyor. Bunun üzerine bir süre borç tahakkuk ettirilmiyor. Sonra bu abone aynı kampanyanın yeni reklamlarına istinaden, eski hatların iptal olduğunu düşünerek, yeniden 3 adet hat alıyor. Bu abonelik işlemi esnasında da kendisine hiçbir uyarıda bulunulmuyor. Ve 3 hat kullanıma açılıyor. Ancak 1 hafta sonra 3 hat da görüşmeye kapatılıyor. Gerekçe olarak da diğer eski hatlardan kalan borç gösteriliyor. Toplam 6 hat sahibi olan abone, bunlardan bir türlü kurtulamadığı gibi her hat başına her ay 20.20 YTL ödüyor ve bunları bir türlü iptal ettiremiyor. Son3hattın1'iotomatiködemedenkaçınca,81.80YTL'likborçyüzde96faizlebirkaçgüniçinde102.60YTLoluyor.Buna110YTLdeavukatücretiekleniyor. Diğerharçlarlarakam237.83YTL'yeçıkıyor. Borcun ödenmesi için de bir avukat ismi gösteriliyor. Para avukatın şahsi hesabına yatıyor. Avea gibi bir kurum, alacaklarının kendi hesap numarasına değil de avukatının (Avukatıolduğunumüşterineredenbilecek) hesabına yatırılmasını istiyor. SonuçolarakmağdurAveaabonesi,elindebirismeyatırılmışparamakbuzları,cebindekonuşmayakapalı6hatlagelecekyeniborçlarıbekliyor.