Bu yıl turizmden beklentiler iç açıcı değil. Sektör temsilcileri, bunun sebeplerini hükümetin en tepe noktasına varıncaya kadar etkili çevrelere anlattı. Ama çözüm bu değil. Artık sektör temsilcilerinin kendi başlarına hareket edecekleri bir mekanizma kurmaları gerekiyor. Çünkü devletin Türk turizminin tanıtımına ayıracağı parayla planladığı tanıtımla, özel sektörün aktiviteleri hiçbir zaman aynı olmayacaktır. Devletçokharcaramaverimalamaz.Özelsektörazparaylanetsonuçalabilir. Bu olayın bir tarafı. Ayrıca, tanıtımlar süreklilik ister, bir konsept ister, özen ister, strateji ister, ama devlet mantığını hiçbir zaman arzu etmez. Türkiye ise yıllardır bu arzu edilemeyen atmosferden kendini kurtaramıyor. Sektör temsilcileri de 'Devlettanıtımyapsın' sloganını bırakmıyor.