Türkiye'nin bal ihracatı, yüzde 25'e ulaşan sahte ürünler nedeniyle büyük darbe aldı.
AB'ye şikayet edildik Son birkaç yılda büyük boyutlara ulaşan sahtecilik nedeniyle ihracatında gerileme yaşayan bal sektörü, markasız ürünlere karşı harekete geçti. Önceki yıl Avrupa'ya ihraç edilen sahte ballar geri gelirken, Almanya, Türkiye'yi AB'ye şikayet etmişti. Türkiye'nin AB ülkelerine ihraç ettiği balın 'doğal bal' olmadığı, mısır şurubu ve enzimle yapılmış sahte balların da iç piyasaya sürüldüğü ortaya çıkmıştı.
Savaş açtılar... Bal sektöründe faaliyet gösteren 10 firma, Bal Paketleyicileri, İhracatçıları ve Sanayicileri Derneği (BALDER) çatısı altında bir araya geldi. Dernek üyeleri Balparmak, Balcı Gökmen, Fer Bal, Binboğa Bal, AksuVital, Bursa Pazarı, Eko-Tar, Altıntaç, Buram Bal ve Balko Toros Balı markalarından oluşuyor. BALDER Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, sektörde hileli ürünlere karşı savaş açıldığını söyledi.
Çin balı da vurdu Dünyanın 22 ülkesine yapılan ihracatın son yıllarda büyük düşüş gösterdiğine dikkat çeken Altıparmak, buna sebep olarak, YTL'nin değerlenmesini, döviz kurunun düşmesini ve ucuz Çin balını gösterdi. Altıparmak, kalitesi düşük olması nedeniyle Avrupa ve gelişmiş ülkelerin rağbet etmediği Çin balının, 400 milyon dolarlık dünya bal ihracat pazarının 100 milyon dolarlık kısmını oluşturduğunu kaydetti.