4 Türk markası, Atina'ya doğrudan kendi mağazalarıyla giriş yaptı; yatırımların karşılıklı olarak artması bekleniyor.
Dünya ile yarış... Türk markalarının dünyaya açılmasına öncülük eden İpekyol, İnci, Koton ve Machka, Yunanistan'ın başkenti Atina'da açtıkları mağazalar ile dünya markaları arasındaki yerini aldı. Yunan National Bank Of Greece'in Türkiye'de banka almasının ardından yaşanan bu gelişme, başta iş ve siyaset dünyası olmak üzere pek çok kesim tarafından olumlu karşılandı.
TURQUALITY ETKİSİ Atina'nın ilk ve en büyük alışveriş merkezi "The Mall"daki açılış törenine katılan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, markaları bu yolculuklarında desteklediğini açıkladı. Tüzmen, "Yarattığımız Turquality etiketi de bu yönde attığımız önemli adımlardan biri. Biz Turquality ile İstanbul'u moda merkezi yapmak istiyoruz" diye konuştu.
AÇILIŞ İNCİ'DEN Atina'da ilk mağazalarını açan İnci Kundura, İpekyol ve Koton bu mağazalar için 1 milyon 950 bin euroluk harcama yaptı. The Mall'da 900 metrekareyle en büyük mağazaya Koton sahip oldu. Atina'da Machka dahil iki mağazaya 750 bin euro harcayan İpekyol, yılda 2.5-3 milyon euro ciroya ulaşmayı hedefliyor.
DİĞERLERİ DE GİRECEK Mağazasına 950 bin euroluk yatırım yapan Koton, 5 milyon euro ciro elde etmeyi planlıyor. 250 bin euroluk harcamayla Atina'ya yerleşen İnci Kundura ise 2 milyon euroluk yıllık ciro öngörüyor. Üç ana markanın yıllık toplam ciro hedefleri 10 milyon euroya ulaşıyor. Bu firmaların açtığı kapı, diğer Türk markalarının da girmesini sağlayacak.