Marka Koruma Grubu adı altında bir araya gelen Türkiye'de yatırım yapan 13 firma, sahtekarlığa karşı savaş başlatma kararı aldı.
***
13 patron birleşti
Marka Koruma Grubu'nu oluşturan 13 firma, Türkiye'de sahteciliğe savaş açtı. Sahteciliğin 2005 faturası 4 milyar $.
Procter&Gamble (P&G) Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, bu yıl devletin sahte ürünlerden dolayı uğradığı vergi kaybının 4 milyar doları bulacağını söyledi. Karpat, ''Bu parayla Türkiye, IMF'ye bir yıllık borç taksidini ödeyebilirdi'' dedi. Türkiye'de faaliyet gösteren British American Tobacco, Eczacıbaşı- Beiersdorf, Johnson&Johnson, JT International, Henkel, L'oreal, Mey İçki, Nestle, Pfizer, Philip Morris, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser ile Unilever'den oluşan ulusal ve uluslararası 13 firmayı bir araya getiren Marka Koruma Grubu'nun düzenlediği ve üye firmaların üst düzey yöneticilerinin katıldığı bir toplantıda sahteciliğin Türkiye ve dünyada ulaştığı boyutlar anlatıldı. Toplantıda konuşan Saffet Karpat, Türkiye'deki kayıt dışı ekonominin boyutunun gelişmiş ülkelerin çok üzerinde olduğuna işaret ederek, bu oranın gelişmiş ülkelerde ortalama yüzde 15, gelişmekte olan ülkelerde yüzde 30 iken, Türkiye'de ise bunların üzerinde bulunduğuna dikkat çekti.
'DAVALAR SONUÇ VERMİYOR' Karpat, sahte ürün üreticisi ve satıcılarına karşı 360'a yakın dava açtığını, ancak bu davalardan henüz bir sonuç alınamadığını vurguladı. Karpat, sahtecilik konusunun 2005 yılı AB İlerleme Raporu'nda da yer aldığını, burada tescilli marka ve sanayi tasarımlarının taklidinin halen yüksek olduğunun vurgulandığını hatırlatarak, bunun AB nezdinde de olumsuz bir imaj yarattığını vurguladı. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca ise "Biz bu sahteciliğin önüne geçmek ve alnımızdaki kara lekenin çıkartılması için elimizden geleni hep beraber yapacağız'' diye konuştu. Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu da yaptığı konuşmada, sahteciliğin markaların değerini düşürdüğünü belirtti.