Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 02 Aralık 2005
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
'İmaj sorununuz var'
'Türk halkı SA'yı çok seviyor'
Boyner: Güler delidir zaten!

'İmaj sorununuz var'

Marka Uzmanı Anholt; Türkiye'nin güzel bir ülke olduğunu, ancak kötü bir imajla zedelendiğini belirterek, 'Daha iyisini hak ediyor' dedi.



İngiltere'nin tanınmış uluslararası marka ve pazarlama düşünürü Simon Anholt, yaptığı ülke markaları araştırmasında Türkiye'nin, 25 ülke arasında sonuncu olduğunu söyledi. "Türkiye, güzel bir ülke ama kötü bir imajla zedeleniyor" diyen Anholt; Türkiye'nin, bugünkü konumuna göre çok daha iyisini hak ettiğini vurguladı. Yürekli Eğitim ve Danışmanlık tarafından düzenlenen ve İstanbul'da dün başlayan 'Marka 2005 Konferansı' nda konuşan Anholt"Türkiye gibi ülkeler marka oluşturmakta zorlanıyor. Türkiye'nin yurt dışında basına yansıma şekli vahim. Türkiye hakkında müthiş bir bilgi boşluğu var. Bu boşluğu başkasına bırakırsanız kötü olur. Geceyarısı Ekspresi filmi Türkiye'yi nasıl mahvettiyse, bir film de insanların en çok gitmek istediği ülkeyi Avustralya yaptı" dedi.

'BAŞBAKAN'DAN ETKİLENDİM'
Türkiye'den giden göçmenlerin gittiği ülkelerdeki imajının çok kötü olduğunu belirten Anholt'a göre, hükümetin bütün farklılıklardan bir takım oluşturması gerekiyor. Ülke markası için Türkiye'de birkaç kişiyle görüşme yaptığını da anlatan Anholt, ''Trajedi, Türkiye'nin bir marka olarak durumu... Gerçek ve algılamanın bu kadar farklı olduğu başka bir ülke yok. AB ile görüşmeler yaparken Başbakan'ın tavırlarından da çok etkilendim'' dedi.

'AB MARKASI ÇOK ÖNEMLİ'
Simon Anholt, ülke imajını oturtmak için hükümetin önemli olduğunu, imaj için önce davranışların değiştirilmesi, ülke markasının sondajla çıkartılması gerektiğini belirtti. Markayı yönetmenin çok önemli bir görev olduğunu dile getiren Anholt, ''Türk hükümeti bilinçli olarak bunu anladı. Burada çok aciliyet gerektiren durum AB'ye giriş süreci. AB, çok değerli ve prestijli bir markadır. AB'ye katılan ve katılmakta olan ülkelerin kendi markaları var. Türkiye, Avrupa markasına bir şeyler katıyor mu, yoksa bir şeyler alıp götürecek mi? Kafadaki soru bu'' diye konuştu. İçeriği ile alanında Türkiye'nin en önemli konferansı olarak nitelendirilen Marka 2005, İstanbul Çırağan Sarayı'nda bugün de devam edecek. Bu yıl 6'ncısı düzenlenen Marka 2005 Konferansı; markalaşmak, yarattığı markayı büyütmek ve farklılaştırmak konusunda otorite olarak kabul edilen isimleri bir araya getiriyor.


Erkan KIZILOCAK

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
Halkın indirimi nerde?13 patron birleşti
İhracat artışı hız kestiTOKİ'de usulsüzlük iddiası
500 bininci araç sevinciDenizBank'tan KOBİ'lere destek
Babacan'ın KDV için...'Gelir ve gider...
Bunun sonu kaos!İşbirliği, meyvesini verdi
Bakan Tüzmen mankenlik yaptıDP World Yarımca...
'Türkiye, Avrupa kaplanı...İşsizlik Sigortası'nda 17...
Garanti'ye 525 milyon...Kasım'da getiri lideri...
Şirketlerden
PAPATYA
Alemin Alemin gerçek kralı
25 yıla 115 albüm sığdıran Müslüm Gürses, bu alanda rekoru kimseye...
Havada aşk kokusu var
Komşu oldular
Romatizmal ağrılara enginar
Çölyak artış gösteriyor
Koltuk altı terlemelerine...
60 saniye içinde güzellik ve...
AKTÜEL
Avrupa'yı Avrupa'yı şok etti
Muriel Degauque'in Belçika'daki arkadaşları, "O aşırı Hristiyan...
Her gün ölüme yolculuk
4 kadınla 8 evlilik yaptı
Yaşam savaşını kazandı
Kalp krizi 3 dakikada geliyor!
Anıları canlandırmak zor değil
Politikacı pornosu!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 19 C,Par. Bul. 14 C
ANKARA - Par. Bul. 15 C,Açık 6 C
IZMİR - Par. Bul. 21 C,Par. Bul. 11 C
ANTALYA - Açık 23 C,Açık 14 C
ADANA - Açık 20 C,Açık 14 C
EKONOMİ
IMKB E: 38.296,910 D:% 0,55
DOLAR S: 1,360 D:% 0,18
EURO S: 1,594 D:% -0,34
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu