Marka Uzmanı Anholt; Türkiye'nin güzel bir ülke olduğunu, ancak kötü bir imajla zedelendiğini belirterek, 'Daha iyisini hak ediyor' dedi.
İngiltere'nin tanınmış uluslararası marka ve pazarlama düşünürü Simon Anholt, yaptığı ülke markaları araştırmasında Türkiye'nin, 25 ülke arasında sonuncu olduğunu söyledi. "Türkiye, güzel bir ülke ama kötü bir imajla zedeleniyor" diyen Anholt; Türkiye'nin, bugünkü konumuna göre çok daha iyisini hak ettiğini vurguladı. Yürekli Eğitim ve Danışmanlık tarafından düzenlenen ve İstanbul'da dün başlayan 'Marka 2005 Konferansı' nda konuşan Anholt"Türkiye gibi ülkeler marka oluşturmakta zorlanıyor. Türkiye'nin yurt dışında basına yansıma şekli vahim. Türkiye hakkında müthiş bir bilgi boşluğu var. Bu boşluğu başkasına bırakırsanız kötü olur. Geceyarısı Ekspresi filmi Türkiye'yi nasıl mahvettiyse, bir film de insanların en çok gitmek istediği ülkeyi Avustralya yaptı" dedi.
'BAŞBAKAN'DAN ETKİLENDİM' Türkiye'den giden göçmenlerin gittiği ülkelerdeki imajının çok kötü olduğunu belirten Anholt'a göre, hükümetin bütün farklılıklardan bir takım oluşturması gerekiyor. Ülke markası için Türkiye'de birkaç kişiyle görüşme yaptığını da anlatan Anholt, ''Trajedi, Türkiye'nin bir marka olarak durumu... Gerçek ve algılamanın bu kadar farklı olduğu başka bir ülke yok. AB ile görüşmeler yaparken Başbakan'ın tavırlarından da çok etkilendim'' dedi.
'AB MARKASI ÇOK ÖNEMLİ' Simon Anholt, ülke imajını oturtmak için hükümetin önemli olduğunu, imaj için önce davranışların değiştirilmesi, ülke markasının sondajla çıkartılması gerektiğini belirtti. Markayı yönetmenin çok önemli bir görev olduğunu dile getiren Anholt, ''Türk hükümeti bilinçli olarak bunu anladı. Burada çok aciliyet gerektiren durum AB'ye giriş süreci. AB, çok değerli ve prestijli bir markadır. AB'ye katılan ve katılmakta olan ülkelerin kendi markaları var. Türkiye, Avrupa markasına bir şeyler katıyor mu, yoksa bir şeyler alıp götürecek mi? Kafadaki soru bu'' diye konuştu. İçeriği ile alanında Türkiye'nin en önemli konferansı olarak nitelendirilen Marka 2005, İstanbul Çırağan Sarayı'nda bugün de devam edecek. Bu yıl 6'ncısı düzenlenen Marka 2005 Konferansı; markalaşmak, yarattığı markayı büyütmek ve farklılaştırmak konusunda otorite olarak kabul edilen isimleri bir araya getiriyor.