Türkiye'de kaçakçılık konusunda en büyük kalemi akaryakıt oluşturuyor. Özellikle son yıllarda artan kaçakçılık yöntemleriyle mücadele eden güvenlik güçleri büyük başarılar elde etse de, tamamını önleyemiyor. Meclis gündeminde bile tartışılan akaryakıt kaçakçılığının devlete zararı milyar dolarlar ile ölçülüyor.
SATIŞ RAKAMLARI DÜŞÜYOR
Araç sayısı arttıkca benzin tüketimi aynı oranda artmıyor. Aradaki fark kaçak ile karşılanıyor.
1996-2003 yılları arasında
Ağır vasıta sayısı yüzde 63 arttı; Mazottaki tüketim artışı yüzde 12. Otomobil sayısı yüzde 45 arttı; Benzin ve LPG'deki tüketim artışı yüzde 9.
BENZİNE YAĞ KARIŞTI
Türkiye'nin redüktör ve dişli yağı ihtiyacı yıllık 5 bin ton. 2000-2003 arasında 296 bin ton ithalat yapıldı Fazladan alınan 281 bin ton yağ akaryakıta karıştırıldı.
YAKALANAN AKARYAKIT MİKTARLARI
2003 12 milyon 77 bin 687 litre (17,8 trilyon TL)
2004 25 milyon 345 bin 499 litre (38 trilyon lira değerinde) Bir yıllık artış Yüzde 113 Kaçakçılığın yüzde 80'i denizden yüzde 20'si karadan yapılıyor.