Türkiye'de yeni yatırımlara start veren Metro Group, mağaza sayısını 9'a çıkartan 30'ar milyon euroluk 2 yeni alışveriş merkezinin temelini daha aynı anda attı....
Dünyanın en büyük perakende devlerinden Alman Metro Group, Türkiye'de ağını genişletiyor. 1990 yılından beri real-, hipermarketleriyle Türkiye'de faaliyet gösteren Metro Group, İstanbul ve Antalya'da 2 yeni alışveriş merkezi için düğmeye bastı. Metro Group, 2 mağaza için toplam 60 milyon euroya yatırım yapacak. Grup, önümüzdeki 3 yılda Türkiye'de 300 milyon euro daha yatırım planlıyor.
ÜMRANİYE MAĞAZASI: Metro Group'un İstanbul Ümraniye'de Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun ve Metro Group Yönetim Kurulu Başkanı Hans Joachim Körber tarafından temeli atılan M1 Meydan Alışveriş Merkezi 128 bin metrekare alan üzerinde kurulacak. 51 adet mağazayı kapsayan alışveriş merkezinde 15 bini gıda ve 35 bini gıda dışı olmak üzere toplam 50 bin çeşit ürün sergilenecek. M1 Alışveriş Merkezi'nin, 2007 yılının ilk çeyreğinde açılması planlanıyor. M1 Alışveriş Merkezi Meydan olarak belirlenen ve Türkiye'de açık havada açılan ve İngiliz bir mimarlık kuruluşu olan Foreign Office Architects (FAO) tarafından açılan ilk alışveriş merkezi.
ANTALYA MAĞAZASI: Antalya'da 44 bin metrekarelik alanda inşa edilecek alışveriş merkezinde günlük ihtiyaçlar için 13 bin metrekarelik bir hipermarket, 750 koltuklu iki toplantı salonu ve 100 kişinin oturabileceği üç büyük tiyatro salonuyla yeni bir kültür merkezi kurulacak. Ayrıca 850 araçlık otopark kapasitesi de alışverişe gelen müşterilerin hizmetine sunulacak. 12 ay içinde tamamlanması planlanan projenin temelini Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ve Real Uluslararası Genel Müdürü Dursan Wilms birlikte attı.
'TÜRKİYE UMUT VAAT EDİYOR' Metro Group Yönetim Kurulu Başkanı Hans-Joachim Körber, umut vaat eden Türkiye'deki faaliyetlerini daha da yoğunlaştıracaklarını ve gelecek yıllarda yeni mağazalar açarak 300 milyon euroya kadar yatırım yapacaklarını söyledi. Körber, Türkiye'nin nüfus büyüklüğü ve hükümetin uyguladığı başarılı reform programı sayesinde kendileri için stratejik önem taşıdığını vurguladı. Körber, 1990'dan bu yana Türkiye'ye 800 milyon euronun üstünde yatırım yap tıklarını, şu anda 3 satış bölümünün toplam olarak 10 şehirde 24 mağazası bulunduğunu ve toplam net satışlarının 2004 yılın- ?da 780 milyon euroyu aştığını ifade etti. Geçen 56.4 milyar euro ciro yapan Metro Group, Avrupa'nın ikinci, dünyanın üçüncü ve Almanya'nın en büyük perakende zinciri. Grup, 30 ülkede faaliyet gösteriyor.