Zorlu Grubu Başkanı A.Nazif Zorlu, Avrupa iş çevrelerinin dergisi Business'e konuştu: Faaliyette olduğumuz 5 sektörün dışına çıkmayı düşünmüyoruz....
Türkiye'nin önde gelen sanayi gruplarından Zorlu Holding'in yaptığı başarılı çalışmalar, dünya basını tarafından da yakından takip ediliyor... Avrupa iş dünyasının saygın dergilerinden Business'e faaliyetleri hakkında önemli açıklamalarda bulunan Zorlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, daha fazla genişlemek yerine halen faaliyet gösterdikleri sektörlerde var olan markaları geliştirmek istediklerini belirtti. 'Türkiye'nin ilk özel elektrik üreticisi' sıfatına sahip olan Zorlu, geçen yılki 150 milyon dolarlık ciro ve 120 milyon dolar kazanç getiren 3 yeni ortak girişimi; İsrail, Rusya ve Ukrayna ile büyümeyi hedeflediğini vurguladı.
'TÜPRAŞ'LA İLGİLİYİZ' Nazif Zorlu, dergiye verdiği röportajda, bu konuya şöyle açıklık getiriyor: "Türkiye'nin elektrik dağıtım ağlarının özelleştirilmesi çok ilgimizi çekti. Üretimi dağıtımla birleştiren şirket iyi sinerjiler sunuyor. Tekstil, elektronik eşya ve beyaz eşya sektöründe olduğu gibi enerji sektöründe de büyümek istiyoruz. TÜPRAŞ ile de hala ilgileniyoruz. Ancak bundan sonra daha fazla çeşitlenmemiz olmayacak. İçinde bulunduğumuz 5 sektör üzerinde yoğunlaşıp markalarımızı geliştirmekten mutluyuz."
BİR BAŞARI HİKAYESİ Zorlu Grubu'na yaklaşık 4 sayfa yer ayrılan derginin haber analizinde, 15 yaşında tekstil ürünleri satmaya başlayan Ahmet Nazif Zorlu'nun bugün Türkiye'nin en başarılı ihracatçısı olduğunun altı çiziliyor. Dergide, Ahmet Nazif Zorlu'nun son 50 yılda iş imparatorluğunu kurma hikayesinin aynı dönemde Türkiye ekonomisinin de seyrini anlatan bir hikaye olduğu belirtiliyor.
TEKSTİLDE DOĞDU... Denizli Babadağ'dan bugüne grubun ayrıntılı öyküsüne yer verilen 4 sayfalık yazıda, Zorlu'nun erken yaştaki başarısının ülkenin henüz olgunlaşmamış tekstil sektöründen doğduğu vurgulanıyor. Yazıda, şu noktaların da altı çiziliyor:
* Zorlu imparatorluğu ev elektronik eşyaları, beyaz eşyalar, bankacılık ve finansal hizmetler ve aynı zamanda enerji üretimi ile genişlemiştir.
* Bu şirketlerden en tanınmış olanları, elektronik eşya ve beyaz eşya şirketidir.
* Dünyanın en büyük beşinci TV üreticisi olan Vestel, Avrupa pazarında yüzde 20 gibi yüksek bir pazar payına sahiptir.
AVRUPA'DA BÜYÜYOR
* Aynı zamanda kendisi European Business dergisi tarafından Avrupa'da en hızlı büyüyen ilk 100 şirketten biri olarak gösterilen Zorlu Enerji şirketinin de sahibidir.
* 2004 yılında bankacılık dışındaki faaliyetler, ihracattan elde edilen 3 milyar dolar dahil 4 milyar dolar satış rakamı ile sonuçlanmıştır.
* Bu yıl hedef 5 milyar dolar olup, bunun 3.5 milyar doları ihracattan elde edilecektir.