Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 19 Eylül 2004
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
Promosyon savaşı
Marketlerin Taksit Kampanyaları

Promosyonlu satış ve taksit dönemi...



Firmalar arasında artan rekabet, kampanyaları patlattı. Akaryakıtçıların altınlı, deterjanlı promosyon yarışını, hipermarketlerin bol taksitli kampanyaları izliyor

***

Promosyon savaşı

Firmalar, müşteri çekmek için promosyon ve kampanyalarda sınır tanımıyor. Akaryakıt istasyonları promosyonlarda, hipermarketler de taksit sayısında yarışıyor. Artan rekabet, müşteri çekme yöntemlerini de çeşitlendiriyor. En ilginç rekabet yöntemlerini ise özellikle akaryakıt istasyonları uyguluyor. Akaryakıt istasyonları arasında, benzin ve gaz alana çeyrek altın veren bile var. Ancak hediye yelpazesi bununla sınırlı değil. Deterjandan, kolonyayaya, kalemden deftere, sabundan kağıt mendile kadar pek çok ürün, benzinin yanında bedava veriliyor.

TAKSİTLER 12 AYA UZADI
Aralarında çok sayıda ünlü markanın bulunduğu hipermarketler ise taksit kampanyalarına hız verdi. Peşin ve tek ödemeye indirim yapılırken; taksitler de 12 aya kadar uzadı. Hipermarketlerin bir çoğu, kredi kartına 6 taksit ve indirim imkanı sunuyor. Kimi de 50 milyon liranın üzerindeki alışverişe 12 aya kadar taksit yapıyor. Ayrıca tek ödemede yüzde 12'ye varan indirim sağlıyor. Bunun dışında da belli oranda alışverişe ekstra puanlarla avantaj sunuluyor. 50'nci kuruluş yıl dönümünü kutlayan Migros, bu kapsamda başlattığı 12 taksit kampanyasıyla, sektörde en uzun taksit yapan firma olarak dikkati çekiyor. Firma, nakit veya kredi kartıyla tek ödemede de müşterilerine yüzde 12 oranında fiyat indirimi sağlıyor. Gima, Carrefour ve Tansaş da, faizsiz 6 taksit yaparken, Kiler'de müşterilere 4 taksit imkanı tanınıyor.

TÜKETİCİLERE UYARI
Firmaların müşteri çekmek için girdikleri promosyon ve taksit yarışını değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, bu tür kampanyaların tüketicilerin yararına olduğunu söyledi. Ancak kampanyalarda vaad edilen promosyonların tüketicilere gerçekten verilip verilmediğinin izlenmesini isteyen Deniz, uyarılarda da bulundu. Deniz, bazı durumlarda promosyonların hizmet ve ürün kalitesini gizleyebileceğine dikkat çekerek, tüketicilere "Aldınız malın kalitesine dikkat edin" diye seslendi.


Erkan KIZILOCAK

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
THY, 36 Airbus uçağı alacakTÜSİAD'dan tepki var
Coşkun: IMF ile çatışamayız65.8 milyon dolar ödenecek
'Bataklığa çekiyorlar'İhracatçıya ilginç uyarı
Arçelik, yatak pazarına...İSDEMİR hedeflerini...
TZD: Kuru fasulye...Alt yazı...
Gayrimenkule AB dopingi
PAPATYA
Okul Okul çocuğunda balığın önemi...
Gelişim çağındaki çocukların beslenmelerinde balığın yer alması,...
Kefal Pilaki
Kiremitte Levrek
Alıç, her derde deva
Meyveleri kabuğuyla yiyin!
Sayılarla insan vücudu
Onun sevgisini ölçün
AKTÜEL
En En çılgın transfer
Dünya futbol piyasası çıldırdı. İspanyol devi Real Madrid 7 yaşındaki...
Ondan daha küçüğü yok
Kokainman Culkin
'Bush sahtekardır'
Clinton'a seks yasağı
İşçilerin intikamı
Alt yazı
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 24 C,Par. Bul. 16 C
ANKARA - Par. Bul. 23 C,Par. Bul. 7 C
IZMİR - Par. Bul. 33 C,Par. Bul. 14 C
ANTALYA - Par. Bul. 31 C,Par. Bul. 18 C
ADANA - Par. Bul. 31 C,Par. Bul. 21 C
EKONOMİ
IMKB E: 20,833 D:% -4.02
DOLAR S: 1,521,000 D:% 1.13
EURO S: 1,851,000 D:% 1.37
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm haklari saklidir.
MERKEZ GAZETE DERGI BASIM YAYINCILIK SANAYI VE TICARET A.S.