Takın şu pembe gözlüğü, ne görüyorsunuz? 3 aylık büyüme hızı yüzde 12.4 gibi rekor bir düzeye ulaşmış. Bu 1995 yılından beri en büyük oran. Şimdi dönüp bakın bir de enflasyon cephesine.. Haziran ayında toptan eşya fiyatları yüzde 1.05 oranında düşmüş. Tüketici fiyatlarındaki düşüş ise binde 13 olmuş. Aralık'tan bu yana fiyatlar sadece yüzde 3 oranında artmış. Nasıl ortalık güllük gülistanlık değil mi? Demek ki hükümet, "ekonomiyi düzelttim" demekle haklı. Çıkarın pembe gözlükleri, takın bakalım şu gri gözlükleri Şimdi ne görüyorsunuz? Memur ve emeklilere yapılan 30-40 milyon liralık zammı. 400-500 milyon lira gelire mahkum edilen aileleri.. 2,5 milyon kayıtlı işsizi. Ücretlerine sadece yüzde 3-5 zam yapılan işçileri. Asgari ücrete yapılan 15 milyon liralık zammı. Aylardır yıllardır iş bulamayan gençler. Hala SSK kuyruklarında çile çeken halkı. Peki, iki farklı gözlükle baktığınızda hangi manzara ağırlık kazandı? İyimser olanı mı yoksa kötümser mi? Tabii insanın içinde bulunduğu duruma ve konuma göre bakış açısı da değişiyor. Örneğin otomobil ithalatçısı ya da satıcısı iseniz sizden iyisi yok demektir. Sizin pembe gözlüğünüzden her taraf süt liman görünüyordur. Çünkü bu yıl satışlarının iki kattan fazla artmış. Hafta sonu emekli Yakup ustayı gördüm. Önce ona yukarıdaki manzarayı anlattım. Sonra da, ekonomideki gidişat hakkında ne düşündüğünü sordum. Aynen şu cevabı verdi: -Büyümenin de iyiye gidişin de canı cehenneme! Ülke düze çıkıyor, ben batıyorum kimsenin haberi yok. Ben ne yapayım böyle iyiye gidişi. "Ama" dedim, "Ülkenin menfaati, memleketin geleceği" Hemen lafımı kesti: -Beyim, benim büyümeden cebime giren çıkan var mı ben ona bakarım. Tencerem ucuza kaynıyor mu, benim için ölçü budur. Bunların ikisi de yoksa büyüsek ne yazar, büyümesek ne yazar. Enflasyon düşse ne olur, düşmese ne olur. Bu ülkede Yakup usta gibi düşünen milyonlarca kişi olduğunu biliyorum. Bunların gerçekten de iyiye gidişten haberleri bile yok. İyiye gidiş onlara ne aş ne de iş olarak yansımış değil. Sıra onlara ne zaman gelir o da meçhul. Ne diyeyim: Sabreden derviş, muradına ermiş. ÖZEL SEKTÖR NE KADAR BÜYÜDÜ (Ocak-mart) Sanayi: 17.0 Gıda: 0.6 İçki: 31.8 Ayakkabı üretimi: 30,5 Ağaç ürünleri: 18.7 Basın yayın: 19.4 Çini, çömlek: 32.1 Seramik fayans: 27.1 Metal eşya: 20.1 Makine: 42.3 Elektrikli alet: 37.1 Taşıt araçları: 71.9