Sizin de dikkatinizi çekti mi? Yıllardır erkekler için üreten, hatta adı erkek giyimiyle bütünleşmiş markalar kadın giyimine yöneliyor. Kimler mi var? Sarar,MithatGiyim,SabriÖzel. Tabii bir de Yargıcı gibi erkek giyiminden tamamen çıkanlar var... Bunlar zaten kadın giyimine girmiş olanlar. Bir de hazırlık yapanlar var. "Pekinedenkadıngiyimi?" diye sorarsanız, hepsinin bir tek cevabı var: "ÇünküTürkiye'dealışveriştrafiğininyüzde86'sınıkadınlarkontrolediyor..." Bir süre önce görüştüğümüz Yargıcı'nın patronu EmirYargıcı da tam bu kelimelerle olmasa da "Kadınmodayıdahaçoketkiliyor.Ayakkabısıvar,diğeraksesuarlarıvar.Tekbirayakkabıalmaklaaslayetinmez.Erkekgiyimibirpantolonvecekettenibaret.Onlarda12taksitlesatılıyor" anlamına gelen bir değerlendirme yapmıştı. Ardından da bu nedenle erkek giyiminden çıktığını söylemişti... Evet, alışverişi kadınlar kontrol ediyor. Ama piyasadaki kadın markası sayısı yeterli değil. Alışveriş merkezlerine marka seçimi yapılırken bu anlamda zorluk yaşandığı belirtiliyor. Genelde bir alışveriş merkezindeki mağazaların yüzde 20'sinin erkek, yüzde 80'inin de kadın olması gerekiyor. Ancak kadın markası az olduğundan bu oran karşılanmakta zorlanılıyor... Sarar'ın patronu CemalettinSarar, İstanbul'da yeni açılacak KanyonAlışverişMerkezi'nin yönetimine yalnız erkek değil kadın giyim mağazası açmak üzere de başvurmuş. Baştan "Tamam" denilmiş ama sonra bu "Yerimizyok" şeklinde değişmiş... Alışveriş merkezlerinde yerliyabancı ayrımı yapılıyor mu bilmiyorum. Ama kadınerkek giyimi ayrımı var. Genelde de kadın markaları tercih ediliyor.