2008'de durgunluğa rağmen satışlarını ve yatırımlarını artıran perakende sektörü geçtiğimiz yıl yüzde 7 oranında büyüdü.
Geçen yıl global krizin etkileri daha fazla hissedilmeye başlayınca, başta hazır giyim olmak üzere birçok sektörde indirim ve alışveriş kampanyaları düzenlendi. Tüketimi canlandıran bu kampanyalar sayesinde satışlarını artıran perakende sektörü, yatırıma da ağırlık verince, 2008'i yüzde 7 büyüme ile kapattı.
CİROLAR KIPIRDADI Cirolardaki artış ise Aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 13 arttı. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Perakende Endeksi'ne göre; Aralık 2008 ciroları Aralık 2007'ye göre yüzde 4 geriledi. 2007 Aralık'ta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 11 ciro artışı gözlenmişti. Gıda perakendesinde cirolar, Kasım ayından Aralık ayına kadar yüzde 9 arttı.
MAĞAZALAR ARTTI Gıda perakendesinde yıllık yüzde 5 artış olurken, Aralık 2008'de Aralık 2007'ye göre ise gıda perakendesinin cirosu yüzde 7 azaldı. Gıda dışı perakendede Aralık'ta yüzde 20, tüm yılda ise yüzde 10 artış yaşandı; 2007 yılının Aralık ayına göre cirolar yüzde 2 azaldı. Gıda dışı perakende de, hazır giyim toplam sektör cirosu içindeki payını Aralık'ta yüzde 29.4'e çıkardı. Organize perakende sektörünün yatırımlarının göstergesi niteliğinde olan metrekare artışlarında, Kasım'a kıyasla Aralık'ta sadece yüzde 1 artış kaydedildi. Sektörde metrekareler yıl içinde yüzde 20 artarken, 2007'de bu rakam yüzde 25 olarak gerçekleşmişti.