Dünya ekonomisinin en önemli sektörlerinden biri olan otomotivin geçmişi 110 yıldan biraz daha fazla. Ancak otomobilin yaygılaşmaya başlaması, Ford'un 1908 yılında T Model'i üretmesiyle gerçekleşti. Geçen 100 yıllık dönemde dünya birçok ekonomik kriz ve iki büyük dünya savaşı gördü. Bu zorlu engelleri aşan otomobil firmaları günümüze kadar gelmeyi başardı. Büyük ekonomik gücü ve kalabalık nüfusunun getirdiği avantajlarla ABD, otomotiv sektöründe gerçek bir dev haline gelmeyi kısa zamanda başarmıştı. ABD'de, özellikle 1930'lara kadarki dönemde birçok otomobil markası, rekabette daha başarılı olanlar tarafından yutuldu. Ford, GM ve Chrysler bu hızlı gelişme döneminin yıldız firmaları oldu. 1970'li yıllarda yaşanan petrol krizi ve sonrasından Japon markalarının ABD pazarına girişiyle zor günler yaşamaya başlayan Amerikan otomotiv devleri, global krizden fazlasıyla etkilendi ve bugünlerde iflas ile ilgili görüşler konuşulmaya başlandı.
Dünyatersinedöndü Son yıllarda sürekli zarar eden ve pazar payı düşen bu dev firmalardan Chrysler, birkaç yıl önce Daimler şemsiyesi altına girmişti. Ama Alman firma, sonunda Chrysler birlikteliğini bitirdi. Ford ise elindeki markaları satış yoluna gitti. Jaguar ve Land Rover'ı Hint firması Tata'ya satan Ford'un Mazda'daki hissesinin yüzde 35'ten yüzde 13'e indiği de yeni açıklandı. 'Dünyanın en büyük otomotiv şirketi' ünvanını Toyota'ya kaptıran GM'in de durumu farklı değil. Birkaç yıl önce Fiat'ı yutma hazırlığı yapan, ama sonunda Fiat'a 2 milyar dolar ödeyip hisseleri geri veren GM olmuştu. GM bugün Amerikan hükümetinden destek bekliyor. Bu arada, İtalya Avrupa Birliği'ne üye olmadan önce defalarca devletten yardım alan Fiat'tan gelen bir açıklama da oldukça manidar: GM ve diğerlerine devlet desteği verilmesin! Şimdi küçük balıkların büyük balıkları yutma zamanı galiba...