BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, 'Markalar artık işportacı gibi davranmasın; ürünleri sezonda makul fiyata satsın' dedi.
Tekstil ve konfeksiyon sektöründeki indirimler tüketicinin yüzünü güldürürken, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit, bu indirimleri eleştirdi. Firmaların kısa süre içerisinde aynı malı 2 ayrı fiyattan pazarlamasının, markaya olan güveni azalttığını söyleyen Akyiğit, "Bu, insanlar üzerinde olumsuz etki yaratıyor ve müşterinin markayı terk etmesine neden oluyor. Markalar işportacı gibi davranmamalı" dedi. Markaların, iş ve strateji planlarını müşteri beklentisine göre yapmaları gerektiğini vurgulayan Akyiğit, şunları kaydetti: "Fazla mal yapıp elinde kalanları 2'nci fiyattan satmak yerine, ürünün ilk satış fiyatıyla indirimli satış fiyatı arasındaki uçurumu aradan kaldırsınlar. Çok yüksek ya da çok düşük fiyatla mal satmak yerine daha makul fiyatlara ürünleri satsınlar."
'EROZYONA NEDEN OLUYOR' İndirimlerin iş yapış modeli haline geldiğini belirten Akyiğit, "Yüzde 70'e varan indirimler, belki markanın elinde kalan birkaç ürününe uygulanabilir ama bütün mağazanın içinin yüzde 70 indirimli sunulması çok akılcı değil. Marka erozyonuna neden oluyor. Bu durum ülkenin de zararına" diye konuştu.