Son 5 yıldır hızlı bir büyüme trendi yaşayan dizel otomobil pazarı, yükselen motorin fiyatı nedeniyle duraklama sinyalleri vermeye başladı. Benzinli otomobiller tekrar gözde olabilir.
Binek otomobil pazarında benzinli modellerin hükümranlığı 2000'li yılların başına kadar devam etmişti. 1600 cc ve altında hacimlere sahip dizel motorların üretilmeye başlamasıyla birlikte, Türkiye binek otomobil pazarında hızlı ve ciddi bir değişim yaşandı. 2005 yılında toplam binek otomobil pazarının yüzde 38'ine ulaşan dizel modeller, pazar payını 2006'da yüzde 49'a ve 2007'de de yüzde 51'e çıkardı. Ancak özellikle son 1 yıldır motorine yapılan zamların benzine göre daha fazla olmasıyla aradaki makas kapandı.
PAHALI MOTORİN DEZAVANTAJ Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin açıkladığı ilk 8 aylık verilere göre, dizel otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7 oranında artış göstermesine rağmen, benzinli otomobil satışları yaklaşık yüzde 13.4 oranında yükseldi. Motorin ve benzin fiyatları karşılaştırıldığında arada sadece yaklaşık yüzde 11 fark kaldığı görülüyor. Dolayısıyla benzinli araçlardan daha pahalı olan dizel araçların yakıt maliyeti de yükseldiği için çekiciliğini kaybediyor. Üstelik benzinli araçların her 2 yakıttan da daha ucuz LPG kullanabilmeleri dizel araçların işini iyice zorlaştırıyor.