Kene yüzünden satışlarının % 25 düştüğünü söyleyen Şeker Piliç Genel Müdür Yardımcısı Bor, 'Son 15 günde kaybı geri aldık sayılır' dedi.
Önce hormon tartışmaları, ardından kuş gribi, sonra da kenenin vurduğu tavukçuluk sektöründe kara bulutlar yavaş yavaş dağılıyor. TAKVİM'e konuşan Şeker Piliç Genel Müdür Yardımcısı Emre Bor, Ramazan ayı sayesinde tavuk etine talebin arttığını belirterek, "15 günden beri satışlarımız iyi gidiyor. Ramazan yaklaşınca kendi içimizde de arz-talep dengeye geldi" dedi. Kene yüzünden satışlarının yüzde 25 düştüğünü, ilk 6 ayda 7 milyon YTL zarar açıkladıklarını söyleyen Bor, ekonomik durgunluk ve artan yem fiyatlarının da sektörü olumsuz etkilediğini belirtti. "Bizim sektörde kayıplara karşı alınacak bir önlem yok" diyen Bor, marka bilinirliğinde ilk 3'te olduklarını kaydetti. Emre Bor, yatırımlarını da şöyle anlattı:
22 milyon YTL'lik yatırım "Bandırma'da 15 bin metrekarelik bir kesimhane kuruyoruz. 3 tane de damızlık çiftliği yapıyoruz. Nisan 2009'da tamamlanacak yatırımlarımızın maliyeti yaklaşık 22 milyon YTL. Bu kesimhanenin tamamlanmasıyla günde 350 bin kesim yapma kabiliyeti kazanacağız. Bu da çok büyük bir rakam. Gelecek yıl da yüzde 45-50 büyümeyi hedefliyoruz."