Türkiye, 40 milyar dolarlık dev bir endüstri haline gelen bilgisayar oyunu piyasasına giriyor. ODTÜ, oyun pazarında yer almak için dev bir atılım başlattı. Bu alanda geri kalmamak gerektiğini söyleyen Rektör Prof. Dr. Ural Akbulut, bir yandan oyun teknolojileri konusunda öğrenci yetiştirildiğini, diğer yandan da lise öğrencilerinin eğitildiğini söyledi.
***
ODTÜ'de oyun başlıyor
Uluslararası ticaret hacmi 40 milyar dolar olan bilgisayar oyun pazarına girmek için ODTÜ harekete geçti. Rektör Akbulut, 'Gelecek, bilgisayar oyununu bilenlerde' dedi.
ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, sinema ve müzik sektörlerinden daha büyük bir iş hacmine ulaşan bilgisayar oyunu sektörünün, sadece eğlence değil eğitim ve tedavi gibi değişik amaçlar için de kullanıcılara hizmet ettiğini söyledi. Elektronik oyun sektörünün dünyada inanılmaz rakamlara ulaştığını ifade eden Akbulut, ABD ve Japonya'nın ardından Güney Kore'nin de elektronik oyunlara yatırım yapmaya ve sektörü teşvik etmeye karar verdiğini kaydetti.
'BİZDEKİ RAKAM ÇOK DÜŞÜK'
Rektör Akbulut, son dönemde 100 milyon doların üzerinde ciro yapan Güney Kore firmalarının başarı öykülerinin ve World of Warcraft'ın çevrim içi oyununun dünyada 10 milyon oynayan müşterisi sayesinde yaklaşık 1.5 milyar dolar ciroya yaklaşmasının üzerinde dikkatle durulması gerektiğini vurguladı. Türkiye'nin sektörden hiçbir getiri sağlayamadığını belirten Akbulut, ülkemizde oyun sektöründen kazanılan gelirin donanım ve yazılım dahil 1 milyon doları bulmadığını belirtti.