Bankaların müşterilerinden yıllardır aldığı kredi kartı aidatları için Yargıtay nihai kararı verdi. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, 'kredi kartı ücretinin alınmamasına' ilişkin kararın iptalini görüştü ve davacı bankayı haksız buldu. Yıllık 30 YTL'lik aidatı tüketici haklarına aykırı bulan Yargıtay, bankaların kredi kartı sözleşmelerini de tüketicinin aleyhine düzenlediğini kaydetti.
***
Kart ücretine son
Banka sözleşmelerinin 'tüketici aleyhine' olduğu vurgulanan Yargıtay kararında, 'Müşterilerden kredi kartı ücreti talep edemeyecekler' denildi.
Tartışma konusu olan, bankaların aldığı kredi kartı aidatlarına Yargıtay'dan ret çıktı. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin aldığı karara göre, bankalar, müşterilerinden kredi kartı ücreti talep edemeyecek. Zonguldak Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran bir vatandaş, kredi kartı kullananları ilgilendiren emsal bir kararın çıkmasını sağladı. Vatandaş, Hakem Heyeti'ne, kredi kartı ücretinin iptaline ilişkin başvurdu ve talebi kabul edildi. İlgili banka bu kararın iptali için Zonguldak 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne dava açtı. Mahkeme, Hakem Heyeti'nin kararının iptalini uygun gördü. Ancak, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi bu kararı bozdu. Yargıtay'ın açıklamasında, bankaların hazırladığı sözleşmelerin 'tüketici aleyhine' olduğuna dikkat çekilerek," Davacı banka sözleşme hükmüne dayalı olarak kart ücreti talep edemeyecek" denildi.