Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklar yaşıtlarını bir adım geriden takip eder. Akıcı konuşamaz ve aceleci davranırlar. Aile çocuğu 'inkar' ederse bunun faturası yine çocuğa çıkar.
Özgül öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklar düşünce, duygu ve davranışlarını denetlemekte güçlük yaşayabilirler. Düşünmeden, sabırsızca, fevri ve heyecanlı davranabilirler. El becerileri yaşıtlarına göre daha az gelişmiş olabileceğinden uzun süreli ve güzel yazı yazmak da, dengelerini sağlamak da güçlük yaşayabilirler. Özgül öğrenme güçlüğüne dair belirtiler okul hayatıyla beraber ortaya çıkar. İlk yıllarda yaşanan güçlükler ile kendisini belli eder. Öğretmenin çocuğa dair gözlemleri çok önemlidir. Ancak çocuğun tekrarlayan açıklamalara rağmen aynı hataları yapması öğretmenin zeka probleminden şüphelenmesine neden olabilir. Teşhis doğru olmasa da bir farklılığın fark edilip aile için bir uyarı olarak dile getirilmesi, profesyonel yardım almayı sağlayacağından özünde faydalıdır.
DESTEĞİ EKSİK ETMEYİN Özgül öğrenme güçlüğünde erken teşhis ve tedavide devamlılık çok önemlidir. Yaşam boyu süren bir rahatsızlık olmasına rağmen uygun müdahale ve destekle zayıf alanların güçlendirilebileceği unutulmamalıdır. Ailelerin çocuklarının durumunu kabullenmekte zorlanması, durumu reddetmesi sebebiyle çoğu kez uzmana başvurulmaz. Tedavinin uzun ve zahmetli bir süreç olması sebebiyle umutsuzluğa kapılan aileler tedavinin sürekliliğini aksatabilirler. Ancak gerekli müdahale yapılmadığında akademik başarısızlığa ek olarak, kendine güvende düşme, düşük motivasyon, yetersiz sosyal ilişkiler ve davranış bozukluklarının görüleceği, durumun çocuk için daha da kötüye gideceği unutulmamalıdır.
UZMANA DANIŞILMALI... Anne ve babalar çocuğun yaşıtlarından farklı davranışlarını daha sonra uzmana danışmak üzere kaydetmelidirler. Bu rahatsızlığın çözümünde hekim, aile ve okulun iş birliği gerektiği unutulmamalıdır. Çocuğun bireysel veya grup çalışmalarıyla psikososyal eğitim alması sağlanmalıdır. Uzmanla yapılan araştırmaların evde ebeveynle tekrar edilmesi çok önemlidir.