Öğrenme güçlüğü çeken çocukların okul motivasyonları düşebilir. Bu hastalık çocuğun okuma, yazma ve konuşma becerilerini olumsuz etkileyerek sosyal hayatına zarar verebilir.
Özgül öğrenme bozukluğu kalıtsal, ailenin diğer bireylerinde de görülebilecek bir bozukluktur. Yakın akraba evliliklerinde ortaya çıkma ihtimali yüksektir. Hamilelik veya doğum sırasında yaşanan zorlayıcı deneyimler ( ilaç ve alkol kötüye kullanımı, kan uyuşmazlığı, erken doğum, oksijen yetersizliği, düşük doğum ağırlığı vb.) tetikleyici olabilir. Doğum sonrasında veya erken çocuklukta yaşanabilecek kafa travmaları, besin yetersizliği, kurşun yetersizliği gibi olumsuzluklar nedenler arasında sayılabilecekken bozukluk tek bir nedenle açıklanamamaktadır.
YÖN BULMAKTA ZORLANABİLİR Özgül öğrenme güçlüğünde alfabeyi öğrenmede, ses ve heceleri birleştirmede güçlük, yazılanları kopyalamada, yeni kelimeleri öğrenmede, anlatılan hikayeyi veya yeni öğrenilmiş bilgileri hatırlamada ve sayı saymada zorluk, bir işten bir diğerine geçmede, yönerge ve kuralları takiple yön bulmakta zorlanma görülür. Akademik başarının doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenmesi sebebiyle çoğunlukla zeka problemleri, otizm, görme- duyma sorunları veya davranış problemleri ile karıştırılır. Ancak görme bozukluğu, duyma kaybı, zeka geriliği, uyum problemleri söz konusu ise özgül öğrenme güçlüğü düşünülmez. Özgül öğrenme güçlüğü bir zeka problemi değildir. Bazı gelişimsel alanlarda yaşıtlarına nazaran zorluk yaşasalar da diğer bazı alanlarda yaşıtlarından daha üstün becerilere sahip olabilirler.
ÖDEVLERİNİ YAPMAK İSTEMEZLER Özgül öğrenme güçlüğü olan bazı çocukların dikkat süreleri kısadır ve dikkatlerini yoğunlaştırmakta güçlük yaşarlar. Tabloya dikkat eksikliği veya hiperaktivite bozukluğu eşlik edebilir. Hem dikkat problemleri, hem de akademik başarısızlığın yarattığı engellenme sebebiyle okul motivasyonları çok düşüktür. Ödevlerini yapmak istemez, öğretmen ve aileyi de bu noktada zorlarlar. Karşı gelme davranışıyla beraber davranış sorunları görülebilir.