Abur cubur merakı sınır tanımıyor. Geçen yıl Türkiye'de atıştırmalık gıdalara astronomik bir bedel harcandı. Her 100 YTL'nin 12 YTL'sini atıştırmalık ürünlere harcayan Türk insanının cebinden toplam 4.8 milyar YTL çıktı. Atıştırmalık gıdalara harcanan paranın yüzde 80'i çocuklu ailelerden geldi.
***
4.8 milyar YTL'lik atıştırdık
Türk insanının, atıştırmalıklara verdiği para geçen yıl yüzde 21.6 artarken, harcamada başı kuruyemiş çekti..
Abur cubur yemeye düşkün Türk insanı, bu sektördeki gıdalara harcama yapmaktan çekinmiyor. Ipsos KMG'nin raporuna göre, ortalama bir hane yıl içinde hızlı tüketim ürünlerine harcadığı her 100 YTL'nin 12 YTL'sini atıştırmalık ürünlere ayırdı. 'Atıştırmalık Ürünler Raporu 2007'ye göre; atıştırmalık ürünlere harcanan para 2006'ya göre yüzde 21.6 artış gösterirken, pazarın büyüklüğü 4.8 milyar YTL'ye çıktı.
Bisküvi ikinci sırada
Atıştırmalık ürünlere harcanan paranın yarıdan fazlası kuruyemiş, bisküvi ve dondurma gibi 3 ana ürün grubuna giderken, en fazla payı kuruyemişler aldı. Kuruyemişlerin harcama payı yüzde 23.1, bisküvinin yüzde 14.8, dondurmanın ise yüzde 13.4 olarak gerçekleşti. Toplam atıştırmalık harcamasının yüzde 80'ini çocuklu haneler gerçekleştirdi. Harcamaların büyük bölümünün Marmara Bölgesi'nde yapıldığı belirtilen raporda, sosyo-ekonomik durumu düşük gruplarda atıştırmalık ürün alım sıklığının arttığı ifade edildi.