Kütahya'da 10 kişinin ölümüne yol açan sabıkalı rayların, 500 kilometre boyunca döşendiği belirlendi. Yetkililer, tehlikeli güzergahları bulmak için harekete geçti.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 1980'li yıllarda Güney Afrika'dan ithal edilen teknik açıdan 'bozuk' rayların Eskişehir-Afyon ve Eskişehir- Balıkesir ağırlıklı olmak üzere Türkiye'nin hemen hemen tüm bölgelerinde yaklaşık 500 kilometrelik bir hatta döşendiğini belirterek, "Bu raylar çabuk yoruluyor. Çatlak oluşursa hemen kırılıyor" dedi. Üniversitelerden oluşturulan bir komisyonun raylarda yapacağı inceleme sonuçlarına göre hareket edeceklerini vurgulayan Karaman, "Gerekirse bazı hatlarda tren seferlerini durdurabiliriz" dedi.
Raporla açık ihmal tespiti Kütahya'da ocak ayında 10 kişinin ölümüyle sonuçlanan tren kazasında, rayların sık rastlanmayacak şekilde paramparça olduğu görülmüştü. Kaza sonrasında bölgedeki rayları incelemeye alan TCDD, Güney Afrika'dan ithal edilen raylarda ölümlü kazalara yol açabilecek teknik bazı sorunlar saptadı. Tartışmalı şartnameyle ihaleye çıkıldığını anlatan Karaman, "Raylar, Türkiye'ye gelmiş. TCDD, o dönemde ODTÜ'den rapor almaktan vazgeçiyor. Ancak raylarda pislik olduğu, ön raporda tespit edilmiş" dedi.