Knorr, çorba paketlerinin üzerindeki yazıları Türkçeleştirerek satış patlaması yaşadı. Son 2 yılda satışlarını % 55 artıran Knorr, % 68 pazar payına ulaştı.
Son yıllarda hazır gıdaya olan ilginin artması, özellikle hazır çorbada satış patlamasına yol açtı. Unilever'in markası Knorr'un Türkiye ekibinin geliştirdiği pazarlama stratejileri de tüketici tercihlerini değiştirdi; hazır çorba pazarı 110 milyon YTL'ye ulaştı. Daha çok, 'koruyucu madde' söylentileriyle hazır çorbadan uzak duran tüketiciler paketlerdeki, Türkçeleştirilmiş ürün içerikleri ve doğru tanıtım stratejileriyle önyargılarından kurtuldu.
'KATKI MADDESİ YOK' Knorr'un son 2 yıldaki satışları yüzde 55 artarken pazardaki büyüklüğü de yüzde 68'e ulaştı. Knorr Türkiye'nin geliştirdiği bu sistem diğer ülkelere de örnek oldu. Özellikle, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri uygulanan reklam ve tanıtım kampanyalarına talepte bulundu. Unilever Türkiye Gıda ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Knorr'un satılan 3 ürününden 2'sinin hazır çorba olduğunu belirterek, "Satılan 3 çorbanın 2'si ise Knorr" dedi. Seçkin, hazır çorbada 2005 yılından sonra yüzde 55 büyüme yaşadıklarını belirterek şu bilgileri verdi: "Bizim 2007'deki pazar payımız yüzde 61 olarak gerçekleşti. 2008'in ilk çeyreğinde de bu rakam yüzde 68'e ulaştı. Bunun yanında bulyon, harç ve sos gibi ürünlerde de önemli büyümeler yaşadık." Mustafa Seçkin, hiçbir ürünlerinde katkı maddesi olmadığını, çorbaların tamamen doğal sebze ve meyvelerin kurutulmasıyla hazırlandığını da ifade etti.
'ZAM KAÇINILMAZ OLUR' Küresel ısınmanın gıda sektörünü olumsuz etkilediğini vurgulayan Seçkin, "Gıda sektörü aşırı maliyetleri karşılayamadığı zaman zam kaçınılmaz olur. Kaliteyi bozmadan maliyetleri düşürme çalışmaları yapıyoruz. Buna rağmen maliyet artışları olacağı kesin" diye konuştu.