Firmada Arçelik sanatçıda Avşar kızı aklımıza geliyor
'Marka' denilince ilk akla gelen Arçelik, liderliğini bu yıl da korudu. Sanatçılar arasında akıllara ilk Hülya Avşar geldi.
Araştırma firması Nielsen'ın 'Markalar' araştırmasının 2007 sonuçları açıklandı. Kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulamasında Arçelik 10 yıldan uzun süredir sürdürdüğü liderliğini bu yıl da korudu. Ülker, Arçelik'in ardından en çok hatırlanan ikinci marka oldu. Beko ve Adidas ise üçüncülüğü paylaştı. Yakın hissedilen marka sorgulamasında da Arçelik'in lider olmasına karşın, Ülker kendisine oldukça yaklaştı.
PUANINI ARTIRANLAR Araştırmanın ilgi çekici sonuçlarından biri de, önceki yıla oranla 13 puanlık artış gösteren internet servis sağlayıcısı TTNet oldu. Bilgisayar kategorisinde Casper 5 puan artış göstererek belirtilme düzeyini en fazla artıran ikinci marka oldu. Kategorilerine göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında cep telefonu kategorisinde, Nokia tüm kategorilere göre belirtilme oranı en yüksek olan lider marka. Ardından kolalı gazlı meşrubat kategorisinde Coca-Cola ve diş macunu kategorisinde İpana geliyor.
MUHTEŞEM ÜÇLÜ! Tüketicilere 'İsminin bir marka olduğuna inandınız sanatçıyı belirtir misiniz?' sorusu yöneltildiğinde her 2 kişiden biri herhangi bir isim belirtmedi. Marka olmuş sanatçı sorgulamasında Hülya Avşar, İbrahim Tatlıses ve Tarkan ilk üçteki yerini koruyor. Ancak 3 ismin de belirtilme oranlarının önceki yıllara göre gerilemesi dikkat çekiyor. Bu yıl ilk kez sorgulanan marka olmuş sporcu kategorisinde görüşülen kişilerin yarısı marka olmuş bir sporcu bulunmadığını belirtirken, Hakan Şükür en fazla belirtilen sporcu olarak öne çıktı.