Kampanyasında türbanlı fotoğraf kabul etmeyen Pepsi'ye 60 bin YTL, Migros'a da içki kullanımını özendirdiği gerekçesi ile 59 bin YTL para cezası kesildi....
Reklam Kurulu, Pepsi Cola'ya, kampanyasında türbanlı fotoğrafları onaylamamasından, Migros'a da 'bir şarap alana ikincisi yüzde 50 indirimli' reklam uygulamasından dolayı ceza kesti. Kurul'un duyurusuna göre; Pepsi'ye ait www.duygularinigoster.com isimli sitede tanıtımı yapılan 'Duygularını Göster' adlı kampanyaya ilişkin katılım koşulları arasında 'türbanlı fotoğrafların site moderasyonu tarafından onaylanmayacağı' yönünde ifadelerin kullanıldığı belirlendi. Bu ifadelerin 'kişilik haklarını zedeleyici ve ayrımcılığı destekleyici nitelikte olduğu' gerekçeleriyle, Pepsi'ye 60 bin YTL idari para ve reklamı durdurma cezası verildi. Migros'un 'bir şarap alana ikincisi yüzde 50 indirimli' reklam uygulaması da alkollü içki kullanımını teşvik edici-özendirici nitelikte ve 'Tütün Mamulleri, Alkol ve Alkollü İçkilerin Toptan ve Perakende Satışı İle Satış Belgelerine İlişkin Yönetmelik'e aykırı bulundu. Migros'un da reklamları durdurulurken; 59 bin 192 YTL idari para cezası kesildi.