İşletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilecek köprü ve otoyollarda, ihalenin ilk çeyrekte, sürecin ise 2008 sonuna kadar tamamlanması öngörülüyor. Köprü ve otoyol özelleştirmesinde en önemli noktayı tarifelerin belirlenmesi oluştururken, tarifeler konusunda yatırımcıların da görüşleri alınacak. Türkiye'de köprü ve otoyollarda uygulanan tarifelerin dünya uygulamalarına göre, düşük olduğu ifade ediliyor.
Süre de netleşmedi Özelleştirmede işletim süresinin henüz netliğe kavuşmadığını ve sürenin 15-25 yıl arasında olabileceğini belirten yetkililer, 25 yıldan fazla olmasının düşünülmediğini ifade etti. Köprü ve otoyolların tek paket mi, yoksa farklı paketler halinde mi satılacağına ilişkin kararın da verilmediğini kaydeden yetkililer, bu konuda dünya uygulamalarının incelendiğini ancak, fazla sayıda işleticinin olmasının bazı dezavantajlarının olabileceğini, tüm modellerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirildiğini belirtti.