Makarna ihracatının yüzde 15'ini karşılayan Arbel, İtalyan ortağıyla ürün çeşidini 46'ya çıkaracak. Aralıkta devreye girecek üretim hattıyla da kapasite % 50 artacak.
Türkiye'nin 2006 yılında ihraç ettiği 193 bin ton makarnanın yüzde 15'ini karşılayan Arbel şirketi, makarnanın anavatanı İtalya'da bir şirketle yıl sonuna kadar ortaklık anlaşması yapmaya hazırlanıyor. Türkiye'deki makarna pazarının yüzde 10'unda söz sahibi olan Arbel'in 24 yaşındaki İhracat Müdürü Gülçin Arslan, aylık makarna üretiminin 6 bin ton olduğunu belirtti. Üretimden satışa yüzde 10 pazar payına sahip olduklarını kaydeden Arslan, "Üretimin yüzde 40'ı yurtiçi, yüzde 60'ı ise yurtdışı pazarına sunuluyor. Afrika'da Kenya ve Cibuti, Orta Doğu'da Yemen ve Dubai'de sektörde lider konumdayız" dedi. Şu anda Arbella markası ile 16 çeşit makarna ürettiklerini anlatan Arslan, 2008'de çocuklara, çölyak hastalarına ve diyet gruplarına yönelik 30'a yakın yeni makarna çeşidi çıkaracaklarını söyledi. İtalya'dan alınan son teknoloji ürünleriyle üretim yaptıklarını kaydeden Arslan, ürünlerinin makarnanın anavatanı İtalya'da büyük beğeni kazandığını vurguladı.
A SINIFI ÜRÜN ÇIKARACAK Arslan, "Aralık ayı içinde devreye sokacağımız yeni üretim hattı ile birlikte kapasitemizi yüzde 50 artıracağız. Yıl sonuna kadar İtalyanlarla yapılacak olan ortaklık sonucunda taze makarna ve dolgulu makarna çeşitlerinin üretimini yapacak ve A sınıfı tüketiciye hitap eden farklı türleri tüketicinin beğenisine sunacağız" diye konuştu.