Tüketicinin her şeyi bir arada bulma isteği, hazır giyimcileri harekete geçirdi. Markalar portföylerine ev tekstili ürünlerini eklemeye başladı.
***
Tekstilde yeni trend hem evi hem kişiyi giydirmek
Türk hazır giyim markaları, uluslararası rakipleri gibi artık ev tekstili ürünleri ve aksesuarları da satmaya başladı. Özellikle konut sektörünün canlanmasıyla evin her alanında müşteye hitap etmek isteyen hazır giyimciler, markalarının gücünü, gardroblarla sınırlı tutmak yerine kurdukları ev tekstil ve aksesuar mağazalarıyla bir adım ileri taşıyor. Sarar, Sarev markasıyla ev tekstiline girerken, Orka Group, Gül-Bay Tekstil ile işbirliği yaptı. US Polo Assn de, Türkiye'de Aydınlı Group ile sektöre girdi.
'HER ALANDA OLACAĞIZ' Orka Group'un Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, dünyaca ünlü markaların lisans vererek farklı alanlara girdiğini belirterek, "Biz de, markamızın gücünü sadece erkeğin gardrobu ile sınırlı tutmak istemiyoruz. Herkes güçlü taraflarını birleştirerek işbirliği yapabilir" dedi. Orakçıoğlu, konut sektöründeki canlanmanın da firmaların ev tekstiline yönelmesinde etkili olduğunu ve yeni fırsatların ortaya çıktığını anlattı. Ev tekstiliyle sınırlı kalmayacaklarını vurgulayan Orakçıoğlu, kozmetik gibi farklı alanlara da girmeyi planladıklarını söyledi. Sarar Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar da, Türkiye'de artık büyük mağazalardan alışveriş yapıldığını belirterek, şunları söyledi: "Erkeği ve bayanı giydiriyorsan, çocuğunu da, evini de giydireceksin. Sarev markasıyla, büyük mağazalar kuracağız. İlk mağazamızı 2008'de, 2 milyon dolarlık yatırımla Eskişehir'de açacağız."