Beyaz eşya satışını 'seçim' frenledi, umutlar kışa kaldı
Seçim belirsizliği sadece otomotiv sektörünü değil, beyaz eşyayı da etkiledi. Beyaz eşya pazarında bu yılın ilk 8 ayında ihracat yüzde 16 artarken, iç satışlar yüzde 6 geriledi.
Yılın ilk 8 ayında çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın ve buzdolabından oluşan 4 ana grup üründe ihracat, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 16 artış kaydederken, iç satış yüzde 6 gerileme gösterdi. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği verilerine göre, 2006'nın ocak-ağustos döneminde 4 ana ürün grubunda toplam iç satış piyasası 3 milyon 567 bin 880 iken, bu yılın aynı döneminde 3 milyon 355 bin 632 adede geriledi. Analistler, seçim nedeniyle oluşan belirsizliğin ve yüksek faiz oranlarının iç piyasada talebin ertelenmesine neden olduğunu belirtiyor. Belirsizliğin ortadan kalkmasıyla önümüzdeki aylarda beyaz eşya satışlarının toparlanacağını düşünen analistler, satışların geçen yılla aynı seviyelerde gerçekleşeceğini tahmin ediyor. İhracatın güçlü şekilde devam edeceğini öngören analistler, yıl sonunda ihracat artışının yüzde 20 olarak gerçekleşeceğini düşünüyor.
11 MİLYONLUK ÜRETİM 2006'nın ilk 8 ayında 9 milyon 910 bin 516 adet olan toplam üretim rakamı ise, bu yılın aynı döneminde yüzde 11 artarak 11 milyon 21 bin 299'a yükseldi. İhracata ilişkin verilere bakıldığında, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın ve buzdolabından oluşan 4 ana grup üründe toplam ihracat, 2006'nın ilk 8 ayına göre yüzde 16 yükselerek 7 milyon 500 bin 679 adede ulaştı.