Yılın ilk 6 ayında Türkiye'deki alkollü içecek pazarı yüzde 35 oranında büyüdü. Alkollü içecekler arasında en yüksek tüketim, satışlarında yüzde 37 artış yaşanan birada gerçekleşti.
***
Alkollü içecek pazarını bira sırtlıyor
Türkiye'nin 5 büyük ilindeki alkollü içecek pazarının, yılın ilk 6 ayında, bir önceki döneme göre yüzde 35 büyüdüğü kaydedildi. Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Bölümü tarafından İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana'da gerçekleştirilen 'Ev Dışı/Yerinde Tüketim Paneli' ilk 6 ay sonuçları açıklandı.
İSTANBUL İLK SIRADA Buna göre, 2006'da 2005'e göre yüzde 9'luk düşüş yaşanan pazarda, 2007 tüketimi, 2005 seviyelerinin de üzerinde gerçekleşti. Alkollü içecek pazarının yüzde 82'sini oluşturan bira tüketimi yüzde 37 artarak alkollü içecek pazarının büyümesine öncülük etti. Votka yüzde 41 büyüyerek alkollü içeceklerde en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. En büyük düşüş ise romda yaşandı. İl bazında karşılaştırma yapıldığında bira tüketiminde yüzde 60 ile İstanbul'un ilk sırada yer aldığı görülüyor. İstanbul'u, yüzde 20'ye yakın orana sahip İzmir ve yüzde 15 ile Ankara izledi.