2006'da abur cubur gıda satışında liderliği % 19.7'yle dondurma aldı.
***
Bisküvinin tahtını dondurma kaptı
Abur cubura geçen yıl 2.9 milyar YTL yatırdık. Toplam abur cubur harcamaları içerisindeki payı yüzde 22.8'den yüzde 19.5'e düşen bisküvi, birincilik koltuğunu dondurmaya kaptırdı.
Abur cubur ürünleri harcamasında geçen yıl yüzde 16.8 artış gözlenirken; en fazla parayı dondurmaya harcadık. Ipsos KMG Tüketici Panelleri ve Medya Bölümü tarafından ikincisi gerçekleştirilen 'Abur Cubur Raporu'na göre; 2005'te 2 milyar 430 milyon YTL olan abur cubur harcaması 2006'da 2 milyar 950 milyon YTL olarak gerçekleşti. Hane başına abur cubur ürünleri için harcanan tutar son iki yılda 146.6 YTL'den 168.7 YTL'ye çıktı. 2006'da yüzde 19.7 paya sahip olan dondurma kategorisi, bisküvinin harcamalar içerisindeki payı azalınca birincilik tahtını kaptı.
MARMARA'DA ÇOK 2005'te yüzde 22.8 olan bisküvinin payı geçen yıl yüzde 19.5'e geriledi. Çikolata ise en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. 7- 12 yaş arası çocuğu bulunan haneler toplam abur cubur harcamasının yüzde 43'ünü yapıyor. Akdeniz ve Karadeniz'deki hanelerin Türkiye ortalamasına kıyasla abur cubur ürünleri için daha az para harcadığı görülüyor. Marmara ve Ege'de harcama miktarı ise ortalamanın üzerinde oldu.