Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından 3 ayda bir yapılan ve cep telefonundan gıdaya, kişisel bilgisayardan sigortacılığa kadar 34 farklı sektörde müşterilerin memuniyet derecesini ölçen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Ulusal Endeksi (TMME), 2007'nin ilk çeyreğinde bir önceki döneme göre 74.5'den 73.9'a geriledi. Endeks geçen yılın ilk çeyreğine göre ise binde 1 artış gösterdi. KalDer Başkanı Çetin Nuhoğlu, tüketici güveninin seçim sürecinden etkilendiğini söyledi. Siyasi konjonktür nedeniyle risk algılamasının ortaya çıktığını belirten Kilitçioğlu, bunun memnuniyet endeksine yansıdığını kaydetti.
SEKTÖR BİRİNCİLERİ Açıklanan sonuçlara göre, BP Gaz, Nokia, Mc Donalds, Turkcell, Axess Card ve özel okullar ilk sırada yer aldı. Vatandaşların eğitimden memnuniyetinde özel okullar, devlet okullarına göre önemli bir fark elde etti. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, araştırmanın hem müşteriler hem de yatırımcılar için ihtiyaç duyulan net veriler ortaya koyduğunu anlattı.