Tüketicinin derdi ayıplı mal Tüketiciler Birliği Mayıs ayı raporuna göre, vatandaş en çok ayıplı hizmet almaktan şikayetçi. Bunu kredi kartı aidatları ve banka ücretleri izliyor
Türkiye'de tüketici bilinci her geçen gün daha da artıyor. Özellikle Tüketiciyi Koruma Kanunu'nun yürürlüğe girmesinden sonra haklarını kullanmaya başlayan vatandaşlar, artık ayıplı mal ve hizmetlerle ilgili gerek li girişimleri yapıyor.
DERNEKLERYARDIMCI Kaymakamlıklarda bulunan Tüketici Hakem Heyetleri'ne gelen şikayetler her geçen gün artıyor ve birçok konuda olumlu neticeler alınıyor. Vatandaşın bilinçlenmesi yönünde Tüketici Dernekleri de önemli rol oynuyor. Dernekler vatandaşla satıcılar arasında köprü oluşturuyor. Derneklere gelen müracaatlar, her ay rapor haline getiriliyor. Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'nin Mayıs ayı raporuna göre, vatandaş en çok ayıplı mal ve hizmetlerle ilgili müracaat yaptı. Bunu, bankaların aldığı kredi kartı ücretleri ve hesap işletim paraları izledi. Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Başkanı Uğur Zincir, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Merkezimize Mayıs ayı içinde 752 başvuru ulaşmıştır. Bunların yüzde 25'i ayıplı hizmet, yüzde 23'ü de ayıplı mal için olmuştur. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde (2006/Mayıs) 458 başvuru iletilmiş olup 2007/Nisan ayında ulaşan başvurular ile kıyaslandığında, tüketici başvurularının yüzde 64.19 oranında arttığı görülmektedir. Gelen başvurular arasında, ayıplı mal başvurularının düzenli olarak arttığı gözlemlenmektedir. Ayıplı mal başvurularında, bilişim malzemesi, cep telefonu, otomotiv ve giyim ilk sıralarda yer almaktadır."