Türkiye'deki şirketler sosyal sorumlulukta kâr amacı taşıyor
Türkiye'nin en büyük 50 şirketi, ilk defa kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarıyla değerlendirilecek. Fortune International'ın her yıl dünya çapında açıklanan tek sorumluluk derecelendirme listesi, ilk kez Türk şirketlerini de yerel bazda değerlendirecek.
Açıklama kasımda Türkiye'de Su İletişim Sosyal Sorumluluk Ajansı tarafından uygulanacak derecelendirme, kasımda dünyaya da açıklanacak. Tüm dünyada aynı sistemle derecelendirme yapıldığını belirten Su İletişim KSS Direktörü Ayşegül Hatay, araştırmaya Türkiye'nin en büyük ilk 50 şirketinin dahil olacağını söyledi. Accountability Rating Strateji Uzmanı Thomas Krick, Türkiye'deki KSS'nin çok sağlıklı durumda olduğunu belirterek, "Ancak şirketlerin pek çoğu KSS adımlarını geleceğe bakarak savunmaya dönük atmışlar. Doğrudan kâr elde etmek için sosyal yardım ve bağış kampanyaları yapıyorlar. Bu iyi bir başlangıç noktası" dedi. Accountability'nin Standartlar Başkanı Alan Knight ise araştırmayla kurumların sektörel rakipleri arasında kıyaslama yapma şansına kavuştuklarını söyledi.