Dev markaların siparişlerini Türkiye'ye kaydırdığını söyleyen Orakçıoğlu, "Hazır giyimde İtalya'yı geçip ikinci olabiliriz" dedi.
Türk hazır giyim sektörü, uluslararası büyük alıcıların gözdesi oldu. Moda ve tasarımda, ürün geliştirmede, kalite ve teknolojide büyük atılım gerçekleştiren Türk hazır giyim sektörü, uluslar arası alıcıların siparişlerini çekiyor. Sektörün korkulu rüyası Çin rekabetini yenen Türk hazır giyim sektörü, dünya ihracatında ikinciliği hedefliyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanvekili ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hazır giyim ihracatının Ocak- Mayıs 2007 döneminde yüzde 14.77, mayıs ayında da yüzde 18.89 arttığına dikkati çekti. Bunun en önemli nedeninin Türk firmalarının araştırma-geliştirme (Ar-Ge) ve üretim-geliştirme Ür-Ge) başarısı olduğunu belirten Orakçıoğlu, teknik tekstil ve akıllı ürünler kapsamında katma değeri yüksek ürünlerin yanı sıra organik pamuktan iplik üretildiğini, boyama tekniklerinde yüksek know-how'a sahip olduklarını vurguladı. Orakçıoğlu, şunları söyledi:
ÇİN RAKİBİMİZ DEĞİL "Bu bir dönemdi, o dönemde birçok alıcı Çin'i çok cazip üretim alanı olarak gördü ama hayal kırıklığı yaşadı. Çin'den çok yüksek adetli ürünü 3 haftada alamazsınız, koleksiyon yapamazsınız. Uluslararası büyük markaların, çekim merkezi ve tercihleri biz olduk. Siparişlerini Türkiye'ye kaydırıyorlar. Şu anda rakibimiz Çin değil. Bu yıl hedefimiz 21-22 milyar dolar ihracat. Eğer aşırı değerli YTL bariyerini aşarsak ihracatta İtalya'yı geçebiliriz.''