Rafta tekel 2008'de bitecek Cola Turka, vites büyütecek
Ülker Şirketler Topluluğu Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Cola Turka'nın 4 yılda süpermarketlerde ve büyük şehirlerde kola pazarında ikinci marka haline geldiğini söyledi. Satışların yüzde 29'unun yapıldığı süpermarketlerin tüketicilerin en özgür satın alma kararı verdiği yerler olarak önem taşıdığını vurgulayan Tütüncü, "Tüketici özgür karar verdiğinde pazar payımız artıyor. Bu nedenle 2008'de münhasırlık anlaşmalarının sona ermesiyle payımız daha da artacak. Rekabet Kurulu üzerinde çalışıyor. Böylece pazar payı yüzde 40'ın üzerindeki bir şirket, bir noktaya gidip sadece kendi ürününü satmak için anlaşma yapamayacak" dedi.
Çikolatada yapmadık Ülker'in bisküvi ve çikolatada yüzde 50'nin üzerinde pazar payına sahip olmasına rağmen asla münhasırlık anlaşması yapmadığını vurgulayan Tütüncü, sektörde sağlıklı rekabet koşullarının oluşması için çalıştıklarını kaydetti.
2 yeni ürün Ülker'in 2 yeni ürünü, Cola Turka Cappuccino ve Oranj, Della Gıda Tesisleri'nde düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı. Mehmet Tütüncü, Türkiye içecek sektörünün en fazla çeşit üreten ve tek çatı altında en büyük üreticisi olduklarını söyledi. İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan da, 2002'de faaliyete geçen Della Gıda'nın, aralarında ABD, Fransa, İngiltere ve Ürdün'ün de olduğu 16 ülkeye ihracat yaptığını söyledi. Astan, "Yılda yaklaşık 40 milyon bardak ürünümüz yurtdışında tüketiliyor. 2 yeni ürünümüzün her birinden tahminen 2 milyon litre üretim yapmayı hedefliyoruz" dedi.