İngiliz Schweppes, Falım ve First'ü üreten Intergum'ı 450 milyon dolara aldı. Türk sakız piyasasının yüzde 46'sı Intergum'ın tekelindeydi.
***
'Falım'dan 450 milyon dolarlık kısmet çıktı
Falım ve First sakızlarının üreticisi olan Intergum, Kent Gıda'yı da satın alan Cadbury Grubu'na 450 milyon dolara gidiyor.
Kent Gıda'nın yüzde 95.36'sını 2006'da alarak Türkiye piyasasına giren dünya şekerleme devi Cadbury Schweppes Grubu, şimdi de 'Falım' ve 'First' markalarıyla sakızın patronu olmaya hazırlanıyor. Cadbury Grubu, Intergum'ı 450 milyon dolara alma konusunda anlaştı. Cadbury Schweppes'ten yapılan açıklamada, "Intergum Gıda Sanayi ve Ticaret, Falım Sakız Sanayi ve Ticaret ve Dandy Sakız ve Şekerleme'nin (Intergum Grubu) hisselerinin, Cadbury Schweppes Grubu'nun, merkezleri Türkiye dışında bulunan iştirakleri tarafından 450 milyon dolar peşin ve üstlenilen borç karşılığında devralınmasına ilişkin olarak, Intergum Grubu şirketlerinin hissedarı olan Amram Ailesi ile Cadbury Schweppes arasında mutabakat sağlandı" denildi.
PAYI YÜZDE 60'A ÇIKACAK Açıklamada, Rekabet Kurulu'nun iznine tabi olan devralmanın, yılın üçüncü çeyreğinde tamamlanmasının beklendiği belirtildi. Kent Gıda'nın çoğunluk hisseleri ile Türk sakız piyasasında yüzde 14'lük paya sahip olan Cadbury, yüzde 46'lık payıyla sektör lideri olan Intergum'ı da alarak, geçen yıl 238 milyon dolar olan Türk sakız piyasasında yüzde 60'lık payla en büyük oyuncu haline gelecek. Cadbury çatısında Türkiye'de Trident, Nazar, Tipitip, Toybox ve Olips ürünleri bulunuyor. Yılda 4 milyar adet sakızın çiğnendiği pazar, 'diş temizleme özelliği'nin ön plana çıkması ile son 4 yılda her yıl yüzde 17 büyüdü ve her 2 sakızdan 1'i erkekler tarafından çiğnenir hale geldi.