KDV'nin yüzde 8'den 1'e indirileceğinin açıklanmasıyla fiyatlarını aşağıya çekmeye hazırlanan bebek maması üreticileri, 250 milyon dolarlık pazarın yüzde 12 oranında büyüyeceğini öngörüyor.
Hükümetin bazı gıda gruplarında KDV oranını yüzde 1'e indirmeye yönelik hazırlığı mama üreticilerini heyecanlandırdı. Selçuk Ecza Deposu grubu şirketlerinden Mamsel İlaç Sanayi ve Ticaret'in Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Aşıkoğlu, "Geçen indirimle fiyatlar yüzde 10 inmişti. Eğer KDV yüzde 1'e indirilirse, aynı gün içinde bütün mama şirketleri fiyatlarını yüzde 7 indirecektir" diye konuştu. Aşıkoğlu, Avrupa Birliği ülkelerine kıyasla Türkiye'deki mama fiyatlarının yüzde 60-70 daha pahalı olduğuna dikkat çekti. Türkiye'de mama pazarının büyüklüğünün 250 milyon dolara ulaştığını anlatan Aşıkoğlu, KDV'nin yüzde 1'e çekilmesiyle bu pazarın yüzde 10-12 civarında büyüyeceğini ifade etti.
6 FİRMA REKABET EDİYOR Sektörde 6 firmanın rekabet ettiğini belirten Aşıkoğlu, annelerin yeterli bilgi sahibi olmaması ve uzman fikri almadan bilinçsiz mama seçiminin sektörün önündeki en büyük engellerden biri olduğunu söyledi. 35 ülkeye ihracat yapan Humana markasıyla Türkiye'de faaliyet gösterdiklerini anlatan Aşıkoğlu, pazar paylarının yüzde 11 olduğunu dile getirdi. Bir mama firmaları olmalarına rağmen, çocuk için en sağlıklı beslenmenin anne sütü olduğunu vurgulayan Aşıkoğlu, "UNICEF'in Norveç'te yaptığı çalışmada, anne sütüyle beslenme oranı yüzde 95'e çıktı. Bizde bu oran 2004'te yüzde 22'ydi. Az gelebilir ancak 6-7 yıl önce yüzde 8'di. Bu yıl oranın yüzde 29'a çıkacağı tahmin ediliyor" dedi.