İzmir Torbalı'daki Opel fabrikasını 2001 krizinde kapatarak, Türkiye'de üretimini durduran General Motors Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, pazar payının yüzde 8'den yüzde 12'ye çıktığını söyledi. Türkiye'de üretimi durdurduktan sonra pazarda herhangi bir kan kaybının sözkonusu olmadığını savunan Keklik, Türkiye pazarına verilen önemin üretimle eşdeğer olmadığını da belirtti. Keklik, şu anda her yıl 150 milyon dolarlık yan sanayi ürününü Türkiye'den aldıklarına dikkat çekerek, bu rakamı uzun vadede 500 milyon dolara çıkarmak istediklerini kaydetti. Türkiye'nin binek araç satışının yüzde 70'inin ithal otomobillerden oluştuğuna dikkat çeken Keklik, müşterinin tercihinin 'yerli'den yana değil, kaliteli ve ekonomik olan araçlara yönelik olduğunu vurguladı.
MÜŞTERİ YERLİYE BAKMAZ Türkiye'de üretim yapan markaların servis ve yedek parça konusunda daha avantajlı olabileceğini de dile getiren Keklik, "Tüketicinin burada üretilen otomobilleri tercih ettiğine dair bir istatistik yok" dedi.