Küresel ısınma yeni trend oldu beyaz eşya tasarrufa soyundu
Beyaz eşya firmaları artık rekabeti çevreci ürünlerle yapıyor. Çamaşır makinesi başta olmak üzere daha az su ve enerji harcayan çevreci ürünler, sadece firmaların değil tüketicinin de gözdesi oldu.
Küresel ısınma tehdidi yeni evlileri de korkuttu, firmalar taksit yerine çevreci ürünlerle müşteri avına çıkmaya başladı. Evlilik mevsiminin başlamasıyla beyaz eşya satışlarındaki artış beklentisi nedeniyle firmalar birbiri ardına yeni ürünlerini raflara koyarken; reklam kampanyalarında taksitten çok 'su ve elektrik tasarrufu' vurgusu dikkat çekiyor. Ürün çeşidi çok Bosch'un Logixx 8 Sensitive çamaşır makinesi, yük sensörü ile çamaşırın miktarına göre suyunu ve elektriğini kendisi ayarlıyor. Bu akıllı teknoloji ayrıca gerekli deterjan miktarını da belirliyor. İlk çıktığı ay bu makineden bin 500 adet satan Bosch, yıl sonuna kadar 10 bin adetlik satış hedefliyor. Çevre dostu ürünleriyle öne çıkan bir başka beyaz eşya üreticisi Profilo, yeni çamaşır makinesiyle A plus enerji sınıfı ile A sınıfından da yüzde 10 ekstra tasarruf sağlıyor. Çift su girişi bulunan metalik renkli yeni model, tasarımıyla da dikkat çekiyor. Electrolux de 'çevreci' çamaşır makineleriyle iddialı. Firmanın en son piyasaya çıkardığı bin 500 YTL'lik EWF12115 serisi, en çok satan tasarruflu ürünler arasında başı çekiyor. Tüm fırın ve bulaşık makineleri A enerji sınıfı olan Electrolux, A+ ve A++ enerji sınıfına sahip pek çok buzdolabı ve derin dondurucu ile de enerji tasarrufunu ön planda tutuyor.